Hirdetés

2024.08.29. 08:32

4 dolog, amin spórolhatunk üzlettulajdonosként

Vállalkozásunk fenntartása akár túl magas költségeket is igényelhet, ezért a profit maximalizálása érdekében célszerű minél hamarabb górcső alá venni a számokat. Hogyan spórolhatunk hatékonyan, és milyen területeket ellenőrizzünk, ha lejjebb szeretnénk faragni a kiadásokat? Mutatjuk a legfontosabb tudnivalókat!

PR cikk

Forrás: 123rf.com

1. Logisztika

Akár webáruházat üzemeltetünk, vagy az ügyfeleink számára küldünk rendszeresen árut, a logisztika igencsak költséges lehet. Azonban egy jól megválasztott szállítási partnerrel jelentősen csökkenthetjük a kiadásainkat. Kérjünk tehát több logisztikai cégtől is árajánlatot, majd hasonlítsuk össze őket. Ha pedig fulfillment mellett döntünk, akkor egy csomag díjkalkulátor segítségével pillanatok alatt kiszámolhatjuk a várható kiadások mértékét.

Hogyan szállít egy jó logisztikai partner?

●    Időben. Napjainkban a vásárlók és ügyfelek már egyre türelmetlenebbek, ezért a lehető legrövidebb időn belül kézhez szeretnék kapni a csomagjaikat. Egy profi fuvarozó cég pedig akár 24-48 órán belül is házhoz viszi az árukat, ami a vállalkozásunk presztízsét is nagyszerűen növeli.

●    Sérülésmentesen. Számos megrendelő esetében elég csak egyszer sérülten kiszállítani a terméket, és már búcsút is inthetünk az üzleti kapcsolatnak. Éppen ezért nélkülözhetetlen, hogy a csomagokat megfelelően kezelő és akár garanciát is vállaló futárszolgálatot válasszunk.

●    Kedvező áron. Vállalkozóként természetesen az árazás az egyik legmeghatározóbb faktor. Ahhoz, hogy kiderítsük, ki szállít a legoptimálisabb feltételek mellett, mindig kérjünk egyedi árajánlatot, és használjunk csomag díjkalkulátort is. Amennyiben havi szinten akár minden nap küldenénk több csomagot is, próbáljunk meg kedvezményt kérni a nagyobb mennyiségre való tekintettel.

Habár lehet, hogy minél többet szeretnénk spórolni, de ne feltétlenül a legolcsóbb céget válasszuk. Ugyanis ha a csomagjaink rendszeresen késnek, vagy még rosszabb esetben törött árut kézbesítünk, azzal sokkal több pénzt veszítünk, mintha egy kicsivel drágább, de lényegesen megbízhatóbb szállítmányozó partnerrel szerződnénk.

2. Termékbeszerzés

Előfordulhat, hogy a jelenlegi beszállítónk már korántsem a legolcsóbb áron értékesíti a termékeket. Nézzünk utána rendszeresen a lehetőségeinknek, és tekintsük meg a különböző nagykerek árlistáit. Ha találunk egy ugyanolyan korrekt, de alacsonyabb árakat biztosító céget, ne késlekedjünk az átállással. Ezzel akár több százezer vagy több millió forintot is spórolhatunk havonta – persze ha csak néhány tízezer forintot takarítunk meg, és kisebb vállalkozást üzemeltetünk, az is hatalmas segítséget jelenthet.

Amennyiben máshonnan olcsóbban be tudnánk szerezni a termékeket, akár a mostani partnerünktől is kérhetünk kedvezményt. Ha pedig elutasítják a kérelmünket, akkor igyekezzünk minél hamarabb szerződést kötni a másik nagykereskedéssel. Előtte azonban járjunk utána alaposan, hogy a leendő üzletfelünk milyen ügyfélszolgálattal és pontossággal rendelkezik, nehogy végül az alacsonyabb ár mellé egy jóval gyengébb szolgáltatás párosuljon.

3. Szoftver-előfizetés

Legyen szó termékkezelő, könyvelő, marketinggel kapcsolatos vagy egyéb szoftverről, a havi díjak igencsak magasra rúghatnak. Ha úgy érezzük, hogy egyes programok túl költségesek, keressünk olcsóbb, de hasonlóan színvonalas alternatívákat. Néhány szoftver előfizetését pedig nyugodtan le is mondhatjuk, ha azokat alig használjuk, vagy alig teremtenek értéket vállalkozásunk számára.

Ha mégis maradnánk a jelenlegi szoftverek mellett, havi előfizetés helyett válasszuk az éves konstrukciót. Így szintén sokat spórolhatunk, és az így fennmaradt összeget marketing célokra fordíthatjuk vagy egyszerűen csak megtarthatjuk. Érdemes figyelni az akciókat is, hiszen „black friday” és karácsony körül jellemzően kedvezőbb áron köthetünk éves szerződést a különböző szoftverekre.

4. Iroda vagy üzlet fenntartása

Kizárólag a céljainknak megfelelő méretű helyet béreljünk vagy vásároljunk. Igyekezzünk energiatakarékos helyiséget kialakítani, aminek első lépése a hatékony szigetelés. Ugyanis megfelelő szigeteléssel télen kevesebbet kell fűteni, nyáron pedig a klímának sem kell olyan keményen dolgoznia az ideális hőmérséklet megteremtéséért.

Ha nem muszáj, ne a legközpontibb helyen legyen az irodánk. A külvárosban például lényegesen kedvezőbb áron bérelhetünk vagy vásárolhatunk irodát és raktárt is. Persze csakis olyan helyet válasszunk, amely könnyen megközelíthető az alkalmazottaink és az üzleti partnereink számára is.

Ha vállalkozásunk kiadásit lejjebb szorítanánk, a fenti 4 dolgon számottevő mennyiségű pénzt takaríthatunk meg. Készítsünk minél hamarabb egy listát arról, hogy mely területeken tudnánk spórolni, és kérjünk egyedi árajánlatokat a potenciális logisztikai partnerektől és nagykereskedésektől is. Tegyünk meg minden vállalkozásunk fenntarthatósága és növekedése érdekében!

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában