Lóerő

2017.07.13. 13:20

Alfa-invázió a Balatonnál - Kilenc országból rekordlétszámú autós érkezett idén Alfacitybe

ZÁNKA - A hétvégén 11. alkalommal rendezték meg Európa legnagyobb Alfa Romeo-találkozóját, az Alfacityt, ahová több mint 1200 Alfa Romeót vártak a szervezők. Az autók mellett alfás relikviák, alkatrészek és más érdekességek is csábították a rajongókat

Molnár Sándor

Kicsit a Harley-Davidson-találkozó szellemisége csapott meg, amikor Zánkán autóztam a hétvégén. Most azonban a kétkerekűek helyett mindenütt alfásokkal találkoztam. Már a 71-es főútról alig lehetett lekanyarodni a volt úttörő város irányába, amely a találkozó helyszínül szolgált. Az AlfaCitybe vezető úton aztán kígyózó sorban álltak a márka képviselői, hogy regisztráljanak és bejussanak a rendezvényre.

Ünnep volt ez az alfásoknak, már csak azért is, mert az Alfáriumban igazi különlegességeket is láthattak a márka kedvelői. Az egyik ilyen kuriózum az a Zagato volt, amelyet Németországból hozott be a tulajdonosa és Magyarországon ez az egy darab van belőle. Komplikált volt a forgalomba állítása is, majdnem egy évbe tellett.

Az Alfa- múzeumból, Olaszországból beszerzett certificate segítségével jutott végül rendszámhoz egy hete új tulajdonosa és az első útjuk az Alfacitybe vezetett az autóval, amelyből mindössze 402 darabot gyártottak. Napjainkban 130-at regisztrálnak belőle a világon, és Európában 20-30 darab lehet csak belőle.

A Team Unicorse versenyautója is nagy sikert aratott a zánkai Alfa-találkozón ahol a látogatók szívesen készítettek közös fotót a vörös ördöggel    Fotó: Molnár Sándor

Magyar tulajdonosát egyébként Rómeónak hívják, talán nem véletlenül. Már gyerekkorában vonzotta az olasz technika és tudatosan keresi ezt a fajta temperamentumosságot és szépséget, amely most a Zagatóval kézzel foghatóvá vált számára. Az autókülönlegesség megvásárlásakor két dolgot tartott szem előtt.

Egy olyan autót szeretett volna, amely nem jön szembe vele az utakon, másrészt pedig befektetésként is tekint a ritka Alfára, amely letakarva áll a garázsban és csak napfényes időben, különleges alkalmakkor lesz látható a nagyközönség számára. A gyári végsebessége 190 kilométer/óra a Zagatónak, amelyet gokartszerű érzés vezetni az alacsony fekvése miatt - tudom meg Páli Rómeótól, a büszke tulajdonostól.

A ritkaság után következzen egy mai szépséges szörnyeteg. Borbandi Zsolt és csapata a TCR szabályok szerint épített versenyautóval érkezett, amelyet a Romeo Ferraris cég készített. Ők építik az Alfa Romeókat a TCR International futamokra és a nemzeti kategóriákba.

Páli Rómeó az Alfa RomeoZagatóval, amelyből csak egy van az országban és amelynek első hivatalos útja a zánkai találkozóra vezetett. Az árából egy jófajta, új limuzint lehetne vásárolni

Tíz autót építettek eddig, közülük Zánkán a négyes számút láthatta a közönség. Indulnak ilyen autók az európai túrabajnokságban is. Gyárt ilyet például az Opel, a Seat, az Audi, a Wolksvagen, a Subaru vagy a Ford is, ellenük száll versenybe a különleges Alfa, amely 1750 köbcentis, 350 lóerősre "visszabutított" motorral rendelkezik. Minden gyártónak meg kell felelnie ennek az előírásnak, mert ezt szigorúan ellenőrzik.

Ezért aztán egyik autó sem erősebb vagy gyengébb a másiknál. Kiderül az is, hogy a tűzpiros modell a Hungaroringen, a célegyenes végén 230 kilométer/órás sebességre tud felgyorsulni. Menne még gyorsabban is, de ott már féktávot kell venni a kanyar miatt - árulta el a Team Unicorse csapatvezetője.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!