Osváth, az ezüstérmes - Nehéz szezon volt, de nem várható könnyebb

Megyei körkép - Az idei ralibajnokság összes futamát megrendezték, ami a gazdasági válság évében, kész csoda. Ez volt minden bizonnyal a versenysorozat egyik legnagyobb erénye.

Novothny Ottó

Igaz, a nyirádi futam helyszíne megváltozott (Komlón rendezték meg az utolsó futamot), ám a mezőny hét versengés alapján alakíthatta ki a végeredményt.

Az már korábban eldőlt, hogy a nyílt kategóriában a Herczig Norbert-Baranyai László kettős szerzi meg a bajnoki címet, ehhez az utolsó vetélkedésen csupán rajthoz kellett állniuk. Így is tettek Komlón, ahol megnyerték a Prológot, majd végignézhették a csatát, amely a második helyért zajlott. Végül Turán Frigyes-Zsíros Gábor és ifj. Érdi Tibor-Rubóczky Attila osztoztak meg a dobogó többi fokán.

Egészen más volt a tét az országos bajnokságban, ahol a WRC-k kivételével az összes további autó harcolt egymással. Itt a végső győzelemre a balatonfüredi Osváth Péter-Farnadi Ágnes párosnak is komoly esélye volt és meg is tettek mindent ezért. Megnyerték a versenyt (az abszolút sorrendben a negyedik helyen zártak), ám riválisuk a Hadik András-Juhász István duó éppen mögöttük ért célba, ami utóbbi autó országos bajnoki címét jelentette, Osváthék a második helyen végeztek az évvégi elszámolásban.

Érdekesség, hogy a veszprémi Krózser Menyhért-Fodor Géza csapat kitűnően ment Komlón, sokáig vezettek is, ám végül az abszolút hatodik hely és a kategória bronzérem lett a jutalmuk. Összetettben is hatodikok lettek. Ugyanitt Aschenbrenner György-Pikó Zsuzsa az ötödik helyen zárt, míg a Komlón is rajthoz álló Varga Attila-Kerekes József gép az abszolút 13., Ob tizedik helynek örülhetett. Ők a végső eredménylistán az N csoport 13. helyét szerezték meg.

A Puskádi János-Csányi Botond kettős az A kategória nyolcadik, az A7 negyedik helyén zárták az esztendőt.

A gazdasági válságnak köszönhetően az év végére alaposan elfogyott a ralis mezőny, ám a szakemberek bíznak benne, hogy a sportág jövőre is megőrzi színvonalát (Európában egyébként ebből a szempontból nincs miért szégyenkeznie a magyar szezon résztvevőinek) és népszerűségét.

Ami tény: az országos szövetségre is átalakulás vár, ahogy az is csaknem bizonyos, hogy 2010-ben a WRC-ket ugyan nem tiltják ki, de hiábavalóan indulnak, mert nem fogják értékelni az eredményüket. Magyarul: olyan helyzetet teremtenek, amelyben senkinek nem éri majd meg, hogy a csúcsgéppel rajthoz álljon.

Nehéz évet zártak a ralisok, de nem lesz könnyebb a következő sem.

 

 

Hosszú az út Egertől a Mecsek raliig

Kétségtelenül sikeres szezont zártak a Veszprém megyei pilóták és navigátorok a rali szakágban. Az országos bajnokság második, ötödik, hatodik helyét Veszprém megyei sportoló szerezte meg, míg a kisebb kategóriákban is jól szerepeltek a sportolók. Emellett a rendezésben is kiválóan teljesített a veszprémi csapat, hiszen az Eger és a Veszprém rali is hibátlan volt, miközben előbbi érdemelte ki az év versenye címet. Jövőre ismét hét futamon dőlnek el a helyezések, Egerben kezdődik, a Mecsek ralival végződik a versenynaptár. (Közben persze a Veszprém raliról sem kell megfeledkezni.) Az idén egyébként még lesz mindenkinek egy hagyományos jelenése: december elején a megyeszékhelyen és környékén a Mikulás rali várja a résztvevőket.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!