Lóerő

2016.06.02. 16:35

A legmegbízhatóbb kolléga

Veszprém - Az új Nissan Navara NP300-as Tekna változatához volt szerencsénk ezúttal, mellyel mind az utakon, mind terepen remekül éreztük magunkat. Na jó, utóbbin azért jobban.

Heffler Péter

A Nissan 1997-ben jelentkezett először a Navarával, ami az azóta eltelt közel húsz évben lépcsőfokról lépcsőfokra küzdötte fel magát az elismertség ranglétráján. Ha a tavaly megjelent NP300 ajánlóleveléhez a típus két évtizedes múltja nem lenne elég, akkor vegyük hozzá, hogy a világ egyik első pickupját is a japán cég készítette - még 1935-ben. Akkor egy olyan autóra merült fel az igény a farmereknél, amivel vasárnap el lehet menni a templomba, hétfőn pedig már például malacokat lehet szállítani. Nos, hogy hány röfi fér fel a plaóra, nem néztük, és inkább terepre vittük, semmint templomba, de az a rövid utunk során is bebizonyosodott, hogy két autóként kell rá tekinteni. Amit előzetesen hallani lehetett, a tavaly év végén a rangos International Pick-up Award 2016 szakmai díjat éppen a Mitsubishi L200-as és a Ford Ranger elől begyűjtő Navaráról, miszerint jóval komfortosabb, mint a konkurenciái, igazolták a várakozásunkat.

Fotó: Hadnagy Marcell

Nemcsak egy jó munkásemberhez mérten jellemzi kifinomult, letisztult és praktikus belső, hanem bizony nyakkendősen is meg lehet vele jelenni. Ugyanakkor természetesen egy jó igásló, és még ha a háromtonnás jószágot indulásnál mintha kissé noszogatni is kellene, tekintélyes erő rejlik benne. Személyautós jegyei tetszetősek, hiszen minden olyan vezetéstámogató rendszer megtalálható benne, ami egy modern családi vasnál elvárt lehet. Így például sávelhagyásra figyelmeztető vagy vészfékező rendszer, LED-es fényszórók, magyar nyelvű navigáció, 7 colos kijelző, úgynevezett intelligens kulcs. Különlegességnek számít benne az autó körül 360 fokban mindent mutató kamera, a 3,5 tonnás vontathatóság, az öt év vagy százhatvanezer kilométeres teljes körű garancia, illetve a dupla kabinos változat teljesen új fejlesztésű, öt lengőkaros hátsó felfüggesztése. Százhatvan és százkilencven lóerős változatban, 2,3-as turbódízel motorral, hatsebességes kézi vagy hétsebességes automata váltóval kapható. Továbbá öt felszereltségi szintben kérhető, amik közül a Tekna elnevezésű csúcsmodell ára talán nem a hétköznapi farmerek pénztárcájára lett kitalálva, ugyanakkor figyelembe kell venni, hogy tényleg nem csak szorgos munkaerő, megbízható kolléga a Nissan Navara, de valóban akár templomba járó családtag is lehet. Mondható, hogy két autó egyben... (x)

Címkék#lóerő

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!