2024.08.02. 17:30
Akrobatamutatvány a vonaton biciklivel utazás? Itt a kampó, hol a kampó? – Olvasói észrevétel, szolgáltatói válasz
Ha alacsony a vasúti peron és magasan van a vasúti kocsi padlószintje, akkor a kerékpárral utazó túrázónak a feje fölé kell emelnie a biciklijét felszálláskor. Amikor ezt Zircen, ha nehezen is, de megoldotta olvasónk, mert a kalauz nem segített neki, azzal kellett szembesülnie, hogy a tárolóállvány akasztóit nem tudja használni. Győrig fogta a bringáját.
– Állva utaztam a MÁV-vonaton, mert a Zirc–Győr vonalon a kerékpárszállítás úgy működik, hogy először felemeled a biciklidet a fejed fölé, hogy feltedd a vasúti kocsiba, ugyanis olyan magasan van a vasúti kocsi padlószintje, az állomásokon meg nincs megemelt rámpa, felszállószint. Aztán szembesülsz vele, hogy van két akasztó. De egyrészt nem elég magasak, tehát nem lóg rajtuk a bicikli. A belső akasztó picit magasabb, de arra a kerékpárt nem lehet felakasztani, a sarok miatt nem fér be a kerék. Úgyhogy fogtam a kerékpáromat Győrig. Még jó, hogy fizettem érte – írta nemrégiben olvasónk.
Azzal folytatta, hogy a kalauz ott állt mellette és közölte vele, hogy ő kalauz, nem segít. – Annyira kedves volt, hogy amikor felküzdöttem a bicómat, megkérdeztem, hogy e-bike-os hogyan száll fel. Azt válaszolta, hogy nem kell e-bike-kal jönni és mutassam a papíromat, hogy 300 wattnál kisebb motor van a bicajomon. Mondtam neki, hogy ez biobike. Azt mondta, nem érdekli, mutassam a papíromat. Mondtam neki: ember, ezen nincs motor. Azt válaszolta, hogy akkor ezt fel kell tudni mindenkinek emelnie. A feje fölé, gondoltam. Abba már nem mentem bele, hogy mi van akkor, ha valaki pakkokkal a biciklijén akar felszállni – fogalmazott olvasónk, aki szerint a helyzet, a hozzáállás finomítása a túrázók, a környezetvédelem miatt is fontos lenne.
A MÁV Magyar Államvasutak Zrt. megkeresésünkre azt válaszolta, hogy olvasói levelünk eléggé általános, nem konkrét időponttal, nem konkrét vonatnál megtörtént esetet ír le. A társaság kommunikációs igazgatósága ezt figyelembe véve küldött tájékoztatást.
– Zirc és Győr között a személyvonatokon kétfajta kerékpárszállító kocsi közlekedik, mindkét típusú szerelvényen 16 kerékpár szállítható. Kialakításuknál figyeltek a praktikusságra is, így egy átlagos termetű ember számára is könnyű a kampókra való felhelyezés. A felszállás valóban lehet kissé problémásabb egy nehezebb biciklivel azokon az állomásokon, ahol alacsony a peron magassága – áll a lapunkhoz eljuttatott közleményben.
Így folytatódik a MÁV válasza: "Mivel a pontos dátumot és helyszínt nem ismerjük, így a jegyvizsgáló munkatársunkat nem tudjuk megkérdezni a történtekről. Munkatársainkat a hasonló konfliktusok kezelésére felkészítjük, problémamegoldó képességeiket fejlesztjük. Ezúton is sajnáljuk, ha a konkrét esetben munkatársunk nem a kellő udvariassággal járt el."