Könnyebb ügyintézés

2024.07.11. 12:00

Elindult a Virtuális kormányablak projekt

A szolgáltatást igénybe vevők személyes megjelenés nélkül, a számukra optimális időpontban, ügyintézői támogatás mellett intézhetik (akár azonnal) az ügyeiket a virtuális térben.

Veol.hu

A Pest Vármegyei Kormányhivatal által vezetett konzorcium 12,5 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatásban részesült a Digitális Megújulás Operatív Program Plusz, DimopPlusz-1.3.3-23-2024-00001 azonosító számú, Virtuális kormányablak című projekt keretében. A projekt stratégiai célkitűzése egy olyan elektronikus szolgáltatás létrehozása, amely az ügyfelek elvárásai alapján az e-közigazgatás fejlesztési irányait követi: a szolgáltatást igénybe vevők személyes megjelenés nélkül, a számukra optimális időpontban, ügyintézői támogatás mellett intézhetik (akár azonnal) az ügyeiket a virtuális térben.

A projektet a Pest Vármegyei Kormányhivatal valósítja meg konzorciumban a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztériummal, az IdomSoft Zrt.-vel, a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.-vel, valamint a Digitális Kormányzati Fejlesztés és Projektmenedzsment Kft.-vel.

A projekt fő célkitűzése a területi közigazgatás rendszerében egy helytől független és időben optimalizált elérésű virtuális kormányablak-szolgáltatás kialakítása, amely ügyintéző hivatalnok bevonásával segíti az állampolgárok digitális ügyintézését, ezáltal is növelve a közszolgáltatásokba vetett állampolgári bizalmat.

A virtuális kormányablak által olyan elektronikus, élethelyzet alapú, életesemény-vezérelt szolgáltatási platform fejlesztése valósul meg, amely képes biztosítani a helytől független ügyféloldali ügyintézést és az ügyintézői támogatást a kormányablakokban és bizonyos kormányhivatalokban intézhető ügyek tekintetében is azáltal, hogy gyorsan és hatékonyan, automatizálással támogatva megtörténik az ügyindításhoz szükséges információk összegyűjtése és átadása a megfelelő szakrendszer felé. A kialakítandó felület rendelkezik majd állampolgári és ügyintézői felülettel, valamint videós azonosítással is.

A tervezett szolgáltatás átmenetet képez a személyes ügyintézés és a végső célként megfogalmazott digitális ügyintézés között, továbbá képes lesz olyan ügyfeleket is az online tér irányába terelni, akik valamely élethelyzetből adódóan személyesen intéznék az ügyeiket.

A platform emellett alkalmas lesz országos, sőt az idegen nyelvű ügyintézés biztosításával országhatáron túlnyúló szolgáltatás nyújtására is. Ez egy jelentős lépés lesz Magyarország számára az Egységes Digitális Kapuhoz való csatlakozáshoz. A projekt a Széchenyi Terv Plusz program keretében valósul meg, megvalósításának tervezett határideje 2027. 08. 31. 

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában