Oktatás

2022.10.15. 12:00

Támogató iskola – Jendrassik: A szülők, a diákok, és a tanárok egy jó közösségben

Támogató iskola – Jendrassik elnevezésű mintaprojektéről adott számot három civil szervezet, a Szabad-Sajtó egyesület, a KultúrAktív Egyesület és a Demo Egyesület, melyben iskolai közösségfejlesztési terveiket ismertették.

Juhász-Léhi István

Ovádi Péter országgyűlési képviselő, Szabó Zoltán igazgató és Kavalecz Gábor VSZC-főigazgató

Fotó: Juhász-Léhi István/Napló

Ovádi Péter országgyűlési képviselő azt emelte ki, hogy ebben a projektben mindenki, így a pedagógusok, a diákok, a szülők is jól járnak. Ráadásul a diákok felkészülten, nyitottan kezelik a program megvalósulását. Szerinte az EKF-program egy lehetőség, amiben ha a civil közösségek megmozdulnak, kinyílnak, akkor 2024-ben sokkal jobb lehet Veszprémben élni. Külön gratulált a diákönkormányzat felelősségteljes munkájához, ötleteihez. 

Szabó Zoltán, a Jendrassik–Venesz Technikum igazgatója ennek kapcsán több dolgot emelt ki: egyrészt a projekt intézményükben hiánypótló, ráadásul olyan civil egyesületekkel közösen tudják megvalósítani, amelyek az EKF 2023-ban aktívak. Kiemelte a közösségépítés szerepét, melyben a projektek nagy hasznukra lehetnek. 

Pethő Imre, a Szabad-Sajtó egyesület képviselője elmondta, abból indultak ki, hogy akkor hatékony egy iskola, ha a szülők, a diákok és a tanárok egy jó közösséget tudnak alkotni. Úgy érzik, az elmúlt időszakban egyfajta mentális fáradtság tapasztalható, amit tompítani szeretnének. Ezért a Szabad-Sajtó, a KultúrAktív és a Demo Egyesület összefogott a diákönkormányzattal azzal a céllal, hogy erre megoldást találjanak. Ez szerintük a megismerés, megerősítés és a minőségi megoldás. Azaz közelebb kell kerülniük egymáshoz az embereknek, észre kell venni, hogy mennyi jó dolog történik az iskolában, esetünkben a Jendrassik–Venesz Technikumban, amit tudatni kell a külvilággal. A projekt vezetői szerint, ha ez így lesz, akkor minőségi lépést tehet az iskola. 

Berta Barna a Demo Egyesület részéről megjegyezte: készségfejlesztő gyerekfoglalkozásokat, programokat szerveznek másfél évtizede. A design eszközrendszerével dolgozó művészek foglalkozásaira kell gondolnunk, de vannak kifejezetten csapatépítő jellegű foglalkozásaik is.  Projektjük nem mellékesen a a Stamp, amely egyfajta kulturális korlenyomat a gyerekek, a fiatalok szemével.  

Elhangzott az is, hogy a diákönkormányzat díjat szeretne alapítani, amellyel a legnépszerűbb tanárt jutalmaznák. Az iskolai konfliktusok megoldására is szeretnének kidolgozni egyfajta szabályrendszert, ugyanakkor a belső és külső közösségi terek kidolgozásában is aktívan szerepet kívánnak vállalni. 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában