2022.03.21. 17:30
Digitális oktatóközpont nyílt a megyeszékhelyen
A robotikával, a 3D nyomtatással és a programozással ismerkedhetnek meg az érdeklődők az egykori húsáruházban hétfőn megnyílt Digitális Tudásközpontban.
Az ünnepélyes átadón Ovádi Péter országgyűlési képviselő (Fidesz–KDNP) arról beszélt, Veszprém és térsége élen jár az innovációban: a város Iparos park nevű projektje országosan egyedülálló. Szintén az oktatást, a pedagógusok és a diákok munkáját segíti majd a Digitális Tudásközpont is, emelte ki a képviselő, aki köszönetet mondott a kormánynak és az önkormányzatnak a beruházásért.
Solymár Károly Balázs, az Innovációs és Technológiai Minisztérium digitalizációért felelős helyettes államtitkára hangsúlyozta, a digitalizáció mindenkit érint, a munka világa mellett a hétköznapokat is megkönnyítik a digitális eszközök. Hozzátette, országosan 2,4 milliárd forintot fordított az állam Digitális Tudásközpontok létrehozására: a veszprémi mellett további öt helyszínen nyílt vagy nyílik rövidesen oktatóközpont, amelyek nemcsak a fiatalok számára népszerűsítik az informatikai pályát, de egyéni képzésre is alkalmasak. A veszprémi tudásközpont kialakítása 500 millió forintba került.
Markovits Aliz, a Veszprém 2023 Zrt. vezérigazgatója elmondta, az oktatóközpont támogatja az Európa Kulturális Fővárosa program céljait, a helyiek mellett a térségben élőket is kiszolgálja. Hozzátette, a digitális eszközök az oktatást és a művészetet is segítik, valamint a tudásközpont felhívja a figyelmet arra, hogyan lehet hasznosítani a digitalizációt a mindennapi életben.
Porga Gyula polgármester (Fidesz–KDNP) elmondta, az EKF infrastrukturális beruházásainak alapja, hogy használaton kívüli épületeket újítanak meg és adnak új funkciót. A volt gyermekkórház vagy a Ruttner-ház felújítása mellett ebbe a sorba illeszkedik az egykori húsáruház új funkcióval való ellátása is. A városvezető bejelentette, az egyik hírportálon kiírt szavazás eredménye szerint az oktatóközpont a Digitális Húsáruház nevet viseli majd. A polgármester reményét fejezte ki, hogy a diákok mellett a veszprémi családok és a turisták is igénybe veszik a tudásközpont szolgáltatását.
Jobbágy László, a Digitális Jólét Nonprofit Kft. ügyvezetője elmondta, a megyék között Veszprém élen jár az innovációban. Megjegyezte, a tudásközpontban a természettudományos érdeklődés felkeltésére alkalmas 3D nyomtatók, legórobotok, programozási eszközök, robotkutya és virtuális valóság szimulációs eszközök is helyet kaptak.
A tudásközpontot Horváth Ádám digitális oktatási szakértő mutatta be. Elmondta, az érdeklődők a programozási nyelvek megismerése mellett legórobotokat használhatnak, míg csoportfoglalkozásokon például a 3D-nyomtatáshoz készíthetnek elő eszközöket, majd megfigyelhetik ezután, hogyan készül el a termék. Az alkotóműhelyben projekt keretében hozhatnak létre a diákok egy makettet, modellt vagy prototípust, és elképzeléseik szerint tervezhetik meg a jövő városát.
Digitális oktatóközpont nyílt a megyeszékhelyen