A jövőbe mutat

2022.03.21. 17:30

Digitális oktatóközpont nyílt a megyeszékhelyen

A robotikával, a 3D nyomtatással és a programozással ismerkedhetnek meg az érdeklődők az egykori húsáruházban hétfőn megnyílt Digitális Tudásközpontban.

Marton Attila

Az ünnepélyes átadón Ovádi Péter országgyűlési képviselő (Fidesz–KDNP) arról beszélt, Veszprém és térsége élen jár az innovációban: a város Iparos park nevű projektje országosan egyedülálló. Szintén az oktatást, a pedagógusok és a diákok munkáját segíti majd a Digitális Tudásközpont is, emelte ki a képviselő, aki köszönetet mondott a kormánynak és az önkormányzatnak a beruházásért.

Solymár Károly Balázs, az Innovációs és Technológiai Minisztérium digitalizációért felelős helyettes államtitkára hangsúlyozta, a digitalizáció mindenkit érint, a munka világa mellett a hétköznapokat is megkönnyítik a digitális eszközök. Hozzátette, országosan 2,4 milliárd forintot fordított az állam Digitális Tudásközpontok létrehozására: a veszprémi mellett további öt helyszínen nyílt vagy nyílik rövidesen oktatóközpont, amelyek nemcsak a fiatalok számára népszerűsítik az informatikai pályát, de egyéni képzésre is alkalmasak. A veszprémi tudásközpont kialakítása 500 millió forintba került.

Markovits Aliz, a Veszprém 2023 Zrt. vezérigazgatója elmondta, az oktatóközpont támogatja az Európa Kulturális Fővárosa program céljait, a helyiek mellett a térségben élőket is kiszolgálja. Hozzátette, a digitális eszközök az oktatást és a művészetet is segítik, valamint a tudásközpont felhívja a figyelmet arra, hogyan lehet hasznosítani a digitalizációt a mindennapi életben.

Porga Gyula polgármester (Fidesz–KDNP) elmondta, az EKF infrastrukturális beruházásainak alapja, hogy használaton kívüli épületeket újítanak meg és adnak új funkciót. A volt gyermekkórház vagy a Ruttner-ház felújítása mellett ebbe a sorba illeszkedik az egykori húsáruház új funkcióval való ellátása is. A városvezető bejelentette, az egyik hírportálon kiírt szavazás eredménye szerint az oktatóközpont a Digitális Húsáruház nevet viseli majd. A polgármester reményét fejezte ki, hogy a diákok mellett a veszprémi családok és a turisták is igénybe veszik a tudásközpont szolgáltatását.

Jobbágy László, a Digitális Jólét Nonprofit Kft. ügyvezetője elmondta, a megyék között Veszprém élen jár az innovációban. Megjegyezte, a tudásközpontban a természettudományos érdeklődés felkeltésére alkalmas 3D nyomtatók, legórobotok, programozási eszközök, robotkutya és virtuális valóság szimulációs eszközök is helyet kaptak.

A tudásközpontot Horváth Ádám digitális oktatási szakértő mutatta be. Elmondta, az érdeklődők a programozási nyelvek megismerése mellett legórobotokat használhatnak, míg csoportfoglalkozásokon például a 3D-nyomtatáshoz készíthetnek elő eszközöket, majd megfigyelhetik ezután, hogyan készül el a termék. Az alkotóműhelyben projekt keretében hozhatnak létre a diákok egy makettet, modellt vagy prototípust, és elképzeléseik szerint tervezhetik meg a jövő városát.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában