2022.01.04. 07:00
Veszprém megyei iskolák az élmezőnyben
Az Oktatási Hivatal évről évre közzéteszi azoknak az iskoláknak a listáját, ahol a pedagó- giai munka fejlesztő hatá- sa az átlagosnál nagyobb – számolt be a napokban az eduline.hu.
A pápai Türr iskolapéldája a hatékony pedagógiai fejlesztőmunkának Fotó: Polgár Bettina
Mint írták, a magyar oktatásra az jellemző, hogy egy diák korábbi mérési eredményeiből könnyen megjósolható, milyen lesz a későbbi teljesítménye. Vagyis, ha a 8. évfolyamos kompetenciamérésen közepes eredményt ért el, valószínűleg a 10. évfolyamoson is hasonló lesz az eredmény. Vannak olyan iskolák, ahol ez nem így van, és a diákok tizedikesként például sokkal több pontot szereznek a kompetenciamérésen, mint amire nyolcadikos eredményeik alapján számítani lehetett volna.
– Ez azt jelenti, hogy az átlagosnál nagyobb az adott intézményben a pedagógiai munka fejlesztő hatása – vont mérleget az Oktatási Hivatal. Ehhez kapcsolódóan készült egy lista azokról az intézményekről, amelyek a 10. évfolyamosok kompetenciamérésének eredménye alapján matematikából az átlagosnál nagyobb mértékben fejlesztik a diákok képességeit.
A lista a 2019-es kompetenciamérés alapján készült, 2020-ban ugyanis a koronavírus-járvány miatt elmaradt a teszt. A listán két Veszprém megyei oktatási intézmény is szerepel: az Ajkai Bródy Imre Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola, valamint a pápai Türr István Gimnázium és Kollégium.