2020.09.15. 07:00
Október végére elkészülhet az Almádi és a Füredi utak közötti terelőút
Nem szavazták meg az ellenzéki képviselők az Almádi és a Füredi utak között tervezett végleges terelőúttal kapcsolatos rendezési tervmódosításokat a bizottsági ülésen.
Hétfőn már az ideiglenes terelőúton lehetett közlekedni Veszprém és Balatonalmádi között. Az ideiglenes terelőutakon egy sávon haladhat a forgalom
Fotó: Penovác Károly/Napló
Erről Brányi Mária alpolgármester (Fidesz–KDNP) számolt be. Elmondta, a Városstratégiai és városmarketing bizottság hétfői ülésén napirendre került a végleges átkötő útvonallal kapcsolatos rendezési terv szövegezése. A napirendi pontnál az ellenzéki delegáltak tartózkodtak. Csik Richárd bizottsági elnök arról beszélt, az útszakasz az ingázók mindennapjait könnyíti meg.
Csik Richárd hozzátette: a döntést a bizottsági ülésen az ellenzéki delegáltak miatt nem tudták jóváhagyni, akik nem indokolták meg tartózkodásukat.
Brányi Mária szerint ezzel nemet mondtak arra, hogy a végleges terelőút megvalósulhasson, szembemenve a veszprémiek és a térségben élők érdekeivel. Bár a bizottsági ülésen nem született döntés a rendezési terv módosításáról, ettől függetlenül a közgyűlés a mai rendkívüli ülésén dönthet a kérdésben.
Az alpolgármester reményét fejezte ki, hogy a testületi ülésen már igennel szavaznak a tervezett módosításokra az ellenzéki képviselők is.
Brányi Mária egyúttal jelezte, az előterjesztést a kormánypárti többségű közgyűlés támogatni fogja, és így az átkötő út építése megvalósulhat. A közgyűlés keddi döntése után befejeződhet az engedélyeztetési eljárás, és kezdetét veheti a végleges terelőút építése. A fejlesztés több mint százmillió forintba kerül, és az önkormányzat vagyonát gyarapítja, valamint várhatóan pozitív gazdasági hatásokkal jár. Míg az ideiglenes terelőutakon egy sávon haladhat a forgalom, a várhatóan október végére elkészülő végleges terelőút kétszer egysávos lesz.
Kérdésünkre az alpolgármester elmondta, a kivitelező a városhoz közelebb eső nyomvonalon alakítja ki a végleges terelőutat, de az ideiglenes útvonal a beruházás idején is használható lesz.
Az eredeti tervek szerint 20–25 kilométeres kerülővel lehetett volna közlekedni Veszprém és Balatonalmádi között, ám a kivitelező és az önkormányzat egyezsége révén átkötő nyomvonal épül a déli intézményközponton át.