Bérelt dízelek

2024.06.07. 09:00

Kék Hullám élén jönnek az elsők – újabb skandináv legendák az északi Balaton-parton

A kedvezmény- és tarifareform, valamint a vármegye- és országbérletek sikerének köszönhetően jelentősen nőtt a vonattal utazók száma. A nagyobb igény és a járműhiány enyhítése érdekében a vasúttársaság folyamatosan dolgozik – rövid távú, átmeneti megoldásként – a tartósan bérelhető használt járművek üzembe állításán. A legelső két bérelt dízel a Balaton északi partján, a Kék Hullám és az Erzsébet-tábor különvonatokat továbbítja augusztustól.

Benkő Péter

A tavaly ősz óta az Akiem cégtől bérelt villamos mozdonyok beszerzéséhez hasonlóan további használt járművekkel bővül a flotta. A vasúttársaság a német Henschel által gyártott tizenöt, megbízható dízelmozdony bérbevételét tervezi egy svéd lízingcégtől. Az első két vontató jármű várhatóan június második felében érkezik Magyarországra. A műszaki átalakítás és hatósági engedélyeztetési eljárás után várhatóan augusztusban állnak forgalomba, elsőként az észak-balatoni vonalon, ahol a nagy utasforgalmú Kék Hullám vonatokat és az Erzsébet-táborok különvonatait továbbítják. A további járművek várhatóan év végéig állnak forgalomba. A balatoni turisztikai szezon után a nyugat-magyarországi, nagy utasforgalmú vonatokban, illetve a Budapest–Lajosmizse vonalon láthatjuk a dízeleket.

Az északi Balaton-parton láthatjuk az első két skandináv gépet Kék Hullám és Erzsébet táboros különvonatok élén
Az északi Balaton-parton láthatjuk az első két skandináv gépet Kék Hullám és Erzsébet-táboros különvonatok élén
Fotó: Järnväg.net 

A mozdonyokat korábban a dán állami vasúttársaság használta távolsági InterCity forgalomban, onnan került a Nordic ReFinance állományába. A svéd céggel a MÁV–Volán-csoport leányvállalata köt bérleti szerződést. A vasúttársaság elmondása szerint a vontató járművek rendkívül jó műszaki állapotban vannak, megbízhatóságuk jóval meghaladja a jelenlegi állományét. A turbófeltöltésű dízelmotort a General Motors gyártotta, károsanyag-kibocsátásuk is kedvezőbb elavult mozdonyainkhoz képest. A mozdonyvezető-fülke ergonomikus, légkondicionált, a mozdonyvezetők munkáját segítő visszapillantó kamerarendszerrel van felszerelve.

Az első két gép megkapja az új arculatnak megfelelő fóliázást, és ellátják azokat a biztonságos közlekedéshez szükséges vonatbefolyásoló berendezéssel (EVM). További tizenhárom mozdony áll hazánk rendelkezésére bérlés céljából. A bérléssel átmeneti dízelvonóállomány-hiányt oldanak meg, a hazai vasút új járművek beszerzéséről sem mond le.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában