2022.07.10. 10:00
Ki fizesse a hibás hajszárító szállítását?
Egy budapesti raktárból vitték ki a neten rendelt hajszárítót a magát átverve érző vásárlónak, és előtte magyar telefonszámon magyarul beszélt a rendelésről a cég ügyfélszolgálatával.
Fotó: Penovác Károly/Napló-illusztráció
Ám a hibás termék nem olyan, mint amit a vállalkozás reklámozott, nem rendelkezik a meghirdetett tulajdonságokkal és a vevőnek Szlovéniába kellene a kereskedő székhelyére visszaküldenie a csere, a panaszrendezés érdekében, legalábbis ezt a tájékoztatást kapta. Ez legalább nyolcezer forintjába kerülne és inkább a hatóságoknak szeretné eljuttatni, szeretné, ha megvizsgálnák, mert szerinte a készülék használata veszélyes. Azt szeretné, ha más kezébe semmilyen módon nem kerülhetne ilyen berendezés.
A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületének ingyenes, Panaszakadémia elnevezésű szolgáltatásának szakértői felhívták arra a panaszos figyelmét, hogy a termék biztonságosságával és megfelelőségével kapcsolatos bejelentésével az elsőfokú fogyasztóvédelmi hatóságot keresheti fel, azaz a lakóhelye szerinti megyei kormányhivatal fogyasztóvédelmi főosztályát. Érdemes lenne tehát a hatósággal felvennie a kapcsolatot. Akkor azonban, ha a termék vételárát szeretné visszakapni, a vállalkozással szemben a termék hibája, hibái okán érvényesítheti kellékszavatossági igényét, és ilyen esetekben a hibás termék visszaszállításakor annak költsége a vállalkozást terheli. Ha e e tekintetben nem sikerül megállapodásra jutnia a kereskedővel, kérheti a magyarországi Európai Fogyasztói Központ segítségét ügye megoldása érdekében, az EKF kifejezetten a határon átnyúló fogyasztói ügyekre specializált szerv. Olvasóink fogyasztóvédelmi kérdéseiket más témákban is elküldhetik szerkesztőségünknek a [email protected] e-mail-címre. A szakértői válaszok lapunkban jelennek meg.