matematika

2017.09.27. 07:55

Tudásközponttá vált a veszprémi Deák iskola

A Deák iskola egyike annak a három intézménynek az országban, amelyet az Oktatási Hivatal matematikai tudásközponttá választott.

Marton Attila

Csoportmunkában dolgoznak a Deák Ferenc Általános Iskola ötödikesei, a kis képen Horváth Szilárd igazgató Fotó: Pesthy Márton

A program e tanévben indult, a kezdeményezésben a veszprémi Deák Ferenc Általános Iskola mellett a szegedi Béke Utcai Általános Iskola és a budapesti Fazekas Mihály Általános Iskola és Gimnázium vesz részt. Feladatuk, hogy a matematikatanításban alkalmazott módszereiket és jó gyakorlataikat osszák meg a régiójukban működő társintézményekkel – mondta Horváth Szilárd, a veszprémi iskola igazgatója.

Hozzátette, a legfőbb cél, hogy tovább javuljon a diákok eredményessége a tantárgyból. Az igazgató felidézte, az Oktatási Hivatal (OH) áprilisban kérte fel az iskolát arra, hogy legyen matematikai tudásközpont. Választásuk azért esett a Dunántúlról a veszprémi Deákra, mert az iskolában közel három évtizedes hagyományra tekint visz-sza az emelt szintű matematikaoktatás, a versenyeken és az országos kompetenciaméréseken kiemelkedő eredményeket értek el az iskola tanulói, valamint az intézmény részt vett a MaTalent2 prog-ramban, ahol tehetséggondozásban, használatos feladatsorok összeállításában működött közre Csunyiné László Judit, az iskola egyik pedagógusa.

Csoportmunkában dolgoznak a Deák Ferenc Általános Iskola ötödikesei Fotó: Pesthy Márton

Májusban az OH képviselői és a kiválasztott intézmények három pedagógusa – a Deákból Csunyiné László Judit, Giricz Erzsébet és Horváth Szilárdné – és az igaz-gatók vettek részt a programot megalapozó értekezleten, ahol az iskolák képviselői közös tehetségfejlesztési stratégiát készítettek. A Deák iskola a magas szintű szakmai munkában, a pedagógusok munkájának rendszeres értékelésében, a pedagógusok új módszerek iránti fogékonyságában és a tudásmegosztásban látja a tanulók tehetséggondozásának alapjait, magyarázta Horváth Szilárd.

A Deák iskola a programban vállalta, hogy pedagógusai folyamatosan fejlesztik a matematikatanítás módszertanát, valamint a tehetséggondozás tanórai és tanórán kívüli megoldásait – utóbbira már meglévő példa, hogy a sakkoktatás nemcsak szakkörként, hanem tanórai tevékenységként is megjelenik az intézményben. Az intézmény több mint húszfős matematika-munkaközösségének pedagógusai bemutató órákat tartanak a társintézmények pedagógusainak, valamint az iskolában tanuló gyerekek szüleinek. A tervek között szerepel, hogy tanórákat vagy azok egyes részeit rögzítik, és közzéteszik egy erre szolgáló weboldalon, valamint az is, hogy szakirányú továbbképzéseket tartsanak matematikát tanító pedagógusoknak az Oktatási Hivatal közreműködésével. A tudásközpont helyi vezetői a budapesti tanácskozáson részt vevő pedagógusok, a munkában mellettük a matematika-munkaközösség tagjai, és a tehetséggondozás tantárgyaktól független módszerei révén a tantestület más pedagógusai is közreműködnek.

Horváth Szilárd leszögezte, a tudásközponti státusz elnyerése a jelenlegi tantestület mellett az elődök munkájának elismerése is. Az igazgató elképzelései szerint a program növeli a matematikaoktatás hatékonyságát és eredményességét.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!