2018.01.26. 12:44
Múltidéző: amikor naponta 26 VAZ kocsi készült a Bakony Művekben
Arról, hogy ez a 26 sok vagy kevés, nyilván megoszlanak a vélemények – idézi saját cikkét az Autó-Motor 1976-ból.
Kevés, ha azt nézzük, hogy Togliattiban most minden húsz másodpercben lefut a szalagról egy-egy VAZ kocsi – folytatódik az Autó-Motor 1976-os cikke. – Sok viszont, ha azzal a ténnyel számolunk, hogy Magyarországon nincsen ugyan autógyár, ennek ellenére csak a Bakony Művek nagynak nem is nevezhető csarnokaiban öt év alatt annyi és olyan értékű alkatrészt tudnak előállítani, hogy abból 50 ezer darabbal gyarapodhat a hazai személykocsi-állomány.
A terjedelmes írásban szó van még a Bakony Művek munkásnőiről, illetve Gotthard Gáborról, akit házi ünnepségen köszöntöttek annak alkalmából, hogy több mint 200 ezer kilométert tett meg 2101-es Zsigulijával „jó és gyengébb minőségű utakon egyaránt. Ha most nagy hó lesz, akkor azon is áttörve, a gyár, a Bakony Művek szolgálatában.”
A továbbiakban részletezik a gyár sikereit és a tervezett Polski Fiat-együttműködést, „amelynek keretében a kis 126-os kocsikhoz készítenek apró alkatrészekből, igen gondos munkával ugyancsak értékes szerelvényeket”.
Végül a háromféle elnevezésből (VAZ, Zsiguli, Lada) adódó káoszról értekezik a szerző az 1976-os cikkben, amelyet Vizi János és Zwicker Tamás felvételei illusztrálnak.