2015.07.22. 15:37
Elvágva a külvilágtól - A szolgáltatónak öt nap kellett a modem kicseréléséhez
Veszprém - Felháborodott hangon hívta szerkesztőségünket Vilmány József veszprémi olvasónk. A 78 éves mozgáskorlátozott anyósa öt napon át feküdt egyedül a lakásban és nem tudott telefonálni, mert nem volt jó a modem.
Vilmány József anyósát május 17-én engedték ki a kórházból. A 76 éves asszony nagy beteg, egyik lábát amputálták, a másik is részben béna, vagyis ágyhoz kötött mozgáskorlátozott. A tévézés az egyetlen szórakozása. Mivel egyedül él, a családja pedig dolgozik, a külvilágot telefonon tudja értesíteni, ha baj van.
Veje szombaton vette észre, hogy a UPC szolgáltatása nem működik, nem lehetett telefonálni, s a televízió sem volt elérhető. Azonnal jelezte a szolgáltatónak. A központból elkezdték vizsgálni a rendszert, s azt állapították meg, hogy a modem hibás. A helyzetre való tekintettel Vilmány József kérte, hogy sürgősen cseréljék ki. Azt a választ kapta, meglátják, mit tehetnek. Vasárnap szaladt az anyósához, de a készülék nem működött. Ismét hívta a UPC-t, mondta, hogy létszükséglet a telefon, mégis azt a választ kapta, hogy szerdán jönnek cserélni a modemet.
Mindezt felháborítónak tartotta. Nem értette, miért kell egy ötperces műveletre öt napot várni?! Mivel tudja értesíteni őket az anyósa, ha orvoshoz kell futni?
Öt napig néma volt a telefonvonal. Vilmány József és Gurgut Istvánné sokat vártak a szerelőre. Fotó: Balogh Ákos
Olvasónk problémájával megkerestük a szolgáltatót, ahonnan a következő választ kaptuk: A UPC Magyarország mindent megtesz annak érdekében, hogy az ügyfelek által bejelentett hibákat szakszerűen kivizsgálja és a lehető leggyorsabban elhárítsa. Országos átlagban ez az idő 20 óra, azaz a bejelentést követően kollégáink ennyi idő alatt hárítják el az előfizetőinknél a hibát. Az Általános Szerződési Feltételeinkben vállalt érték egyébként 72 óra. Ugyanakkor előfordulhat, hogy bizonyos esetekben (például viharkár felszámolása jelentette átmeneti többletterhelés miatt) hibaelhárításunk meghaladja a 72 órás határidőt. Ilyenkor azonban kötbért fizetünk ügyfeleinknek, jelen esetben is ez fog történni, emellett az okozott kellemetlenségek miatt egyszeri, egyösszegű díjkompenzációt is nyújtunk előfizetőnk számára. A hibát elhárítottuk. Bízunk benne, hogy ezzel feledtetni tudjuk a negatív élményt, és ha a továbbiakban bármilyen technikai probléma adódna, mindent elkövetünk a mielőbbi megoldásért.
A szolgáltató végül állta eredeti szavát, a modemet a bejelentést követő ötödik napon kicserélték. Az idegességre nincs gyógyír...