2013.07.14. 15:12
20. Veszprém Rally – 1.1 másodperc döntött a győzelemről
Vasárnap tovább folytatódott a versenyzők pechszériája.
Szombati nap nehézségei után vasárnap hasonlóképpen folytatódott a verseny. Már a nap elején borulni látszott a sorrend, hiszen úgy tűnt, hogy Turán Friciéket 1 percre büntetik korai érkezés miatt, majd kiderült, hogy a sportbírói rádiózás volt félreérthető és törölték a büntetésüket, így továbbra is ők álltak az élen. Később a Szíjj-Papp kettős a szőci szakaszon árokban kötött ki a Citroen Xsara WRC-vel, aztán ismét Turánék következtek. A Ford Focus WRC-s páros a 2. kör első kislődi gyorsaságijáról már defekttel jött le, még mindig vezettek de nagyon lecsökkent az előnyük.
Később kiderült, hogy nem csak egy egyszerű defektről van szó, széttört a felni, kiestek a fékpofák és a bal első futómű annyira károsult, hogy fel kellett adniuk a versenyt. Azonban itt még nem volt vége az élmenők pechsorozatának, újabb WRC-s páros búcsúzott, mikor a Krózser-Fodor páros Subaru Impreza WRC-jének motortere kapott lángra, eddig ismeretlen okokból. A versenyzőknek sikerült eloltaniuk a tüzet, de a küzdelmeket már nem tudták folytatni.
Közben rohamléptekkel jött előre a Kazár-Szõke kettős, akik a Super Rally keretében folytathatták a versenyt és vasárnap nyolc szakaszból ötöt meg is nyertek, azonban nekik sem ment gond nélkül a második nap, kétszer is lefulladtak a kisődi gyorson. Szép pillanatokban sem volt hiány többek között nekik is köszönhetően a versenyen, íme egy gyönyörű kereszt Kazár Mikiéktől:
Herczig Norbiéknak a Skoda Fábia differenciálművével adódott problémájuk, így ők sem tudtak mindig olyan időt autózni, amit szerettek volna, de végig versenyben voltak az első helyért a Botka Dávid – Mihalik Péter (Mitsubishi Lancer Evo IX R4) párossal szemben. Norbiék mindent megpróbáltak, de végül 1.1 másodperccel alulmaradtak a küzdelemben.
Lakatos Róbert főszervező elmondta, hogy tulajdonképpen fennakadás nélkül, zökkenőmentesen sikerült levezényelni a Veszprém ralit, régen volt ilyen remek hangulatú vetélkedő a megyeszékhelyen.
Sajnos a veszprémi Varga Attila motorja korán megadta magát, míg a balatonfüredi Osváth Attila-Farnadi Ágnes kettős az abszolút tizenegyedik helyen ért célba, ami kategóriájuk bronzérmét jelentette számukra. A szintén veszprémi Puskádi János az abszolút sorrendben a tizenharmadik helyen végzett a veszprémi ralin.
Méltó jubileumi száguldás volt
Lakatos Róbert az eredményhirdetés után kijelentette: sportszakmai szempontból a huszadik volt a legszínvonalasabb verseny, hiszen fantasztikus pályákon a lehető legkisebb különbség döntött. Ugyanakkor felidézte egyik hátborzongató élményét is, amikor 1998–ban a nyirádi katlanban először rendeztek páros prológot és az arénakörül tízezer szurkoló buzdította a száguldó pilótákat. Ezzel együtt szerinte méltó jubileumi verseny volt az idei Veszprém rali.
KÉPEK ide kattintva : 20. Veszprém Rallye - szervízpark
KÉPEK ide kattintva : 20. Veszprém Rallye - szombat
Eredmények: