2011.09.13. 04:33
Az igazság pillanata a magyar ralin
Zirc - Soha még ilyen izgalmas és szoros nem volt a hazai ralibajnokság befutója: az utolsó futamon négy pilótának volt esélye az abszolút első hely megszerzésére.
- A magyar ralin ez volt az igazság pillanata - fogalmazta meg véleményét Aschenbrenner György, aki a tavalyi címét megvédve végzett az élen. - Az eddigi öt különböző versenyt más-más nyerte, ezek voltak az előzmények. A start előtt azt mondtam: győzzön a leggyorsabb, ne a technika meg a taktika diadala legyen ez.
- Tény, hogy a második napra már csak egy riválisa maradt.
- Kazár Miklós kiesett, ifj. Tóth János műszaki problémák miatt jelentős hátrányban volt, csak Herczig Norbert jött, de végül ő sem tudott célba érni. Leszűkült tehát a kör, és hihetetlen, de ez nem könnyítette a helyzetünket, ami meglehetősen ellentmondásos volt: menjünk gyorsan, de biztonságosan, vigyázzunk a gépre, de azért a célba mindenképpen be kell érnünk. A lényeg, hogy sikerült!
- Összemérhette magát a világ legjobbjaival is.
- Kiváló pilóták álltak rajthoz, kitűnő gépekkel. Azt gondolom, hogy a két perc 38 másodperc nem olyan vészes hátrány, különösen úgy, hogy mi kizárólag a magyar eseményekre koncentráltunk. Nagyon jó esetben még egy hellyel előrébb léphettünk volna, de ez a maximum.
- Feltételezem, védeni nehezebb, mint megnyerni.
- A tavalyi bajnoki címünk sokkal könnyebb volt, Idén visszakaptuk a sorstól a lehetőséget a győzelemre, és mi éltünk vele.
- Lehet, hogy a tárgyalóasztalnál más eredmény születik.
- Igaza van, ebben a sportágban bármi megtörténhet. Az aradi futammal kapcsolatban vizsgálódnak, de már sok vád megdőlt. Mi nem foglalkozunk ezzel... Annyit azért mégis elmondok, hogy sokan a saját eredménytelenségük miatt mesterségesen keltik a feszültséget. Ezzel nem lehet mit kezdeni. Többen mondják, hogy nem vagyok idevaló, szerintem pedig van három-négy pilóta, akik kilógnak a mezőnyből. És ezt véletlenül sem jó értelemben mondom.
- Ennél vidámabb végszót vártam.
- Nincs semmi gond, megyünk még külföldön és itthon is. Ahová hívnak a haverok, ott leszünk, autózunk és természetesen jól érezzük magunkat. Csak azért óhatatlanul ott motoszkál a fejemben, hogy a technikai bizottság ismét remekül tette a dolgát: negyedszer szedték le idén a hengerfejünket, ami alkalmanként két-háromszázezer forintos költség. Van olyan, akivel még soha nem tettek ilyet. Vajon miért?!
A hétvégi, mindent eldöntő Mecsek-rali az IRC (Intercontinental Rally Challenge) versenysorozat része is volt. Utóbbit a cseh Kopeczky nyerte meg (megelőzve a belga Neuvile-t és Loix-t), míg a hazai számításban Aschenbrenner György végzett az élen (az abszolút sorrendben hatodik helyen zárt, tehát öt külföldi gyorsabb volt a zirci pilótánál), mögötte Bútor Róbert, illetve Botka Dávid ért célba. Az összetett magyar bajnoki címet Asi szerezte meg, ifj. Tóth János a második, Bútor Róbert a harmadik helyen zárta az esztendőt.