2024.02.07. 23:01
Rétvári Bence: komplex lakossági szolgáltatást nyújt az Egészségvonal
Az Egészségvonal komplex szolgáltatást nyújt az egészségügyi szolgáltatásokkal kapcsolatban a lakosság részére; a call center az év minden napján, a nap 24 órájában fogadja a hívásokat – mondta a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára szerdán Budapesten.
Surján Orsolya országos helyettes tisztifőorvos beszél, mellette Rétvári Bence, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára az Egészségvonal diszpécserközpontjának helyet adó Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központban (NNGYK) tartott sajtótájékoztatón 2024. február 7-én
Forrás: MTI
Fotó: Illyés Tibor
Rétvári Bence az Egészségvonal munkatársainak helyet adó Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központban (NNGYK) tartott sajtótájékoztatón azt mondta, az
1812-es számon 24 állomás fogadja a hívásokat, egy héten átlagosan háromezer hívás érkezik.
A munkatársak minden olyan hívásra válaszolnak, amely elsősorban az egészségügyi szolgáltatásokra vonatkozik, például a háziorvosi, járóbeteg- és kórházi ellátásokkal kapcsolatban, vagy az elektronikus egészségügyi szolgáltatási tér (EESZT), illetve egészségmegőrzés témákban – ismertette.
Hozzátette:
naprakész, folyamatosan frissülő tudásbázis segíti a munkatársakat és a lakosságot.
A telefonos megkeresés mellett az egeszsegvonal.gov.hu weboldalon is számos információ elérhető, valamint elektronikus levél formájában is felkereshető az Egészségvonal.
Rétvári Bence kitért arra, hogy
ma már a mesterséges intelligencia is segíti az eligazodást, továbbá az Egészségvonal az EgészségAblak applikációból is hívható
– ismertette.
Surján Orsolya országos helyettes tiszti főorvos arról beszélt, hogy az internet elterjedésével szerettek volna egy hiteles, megbízható felületet létrehozni, ami segíti a lakosság tájékoztatását az egészségügyi információkban.
Az Egészségvonal ezt nyújtja – emelte ki, hozzátéve, hogy az Egészségvonal az indulása óta megfelel az új kihívásoknak, számos új funkcióval és tartalommal bővült.