2024.01.14. 09:51
Folytatódik a kormányablakok hálózatának fejlesztése
Tavaly 12,7 millió ügyfél 13,3 millió ügyét intézték a kormányablakok Magyarországon, és tovább nőtt az ügyfél-elégedettség – közölte Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium (KTM) vasárnap az MTI-vel.
Ügyfél a kőbányai kormányablakban 2022. május 28-án
Forrás: MTI
Fotó: Kovács Tamás
Felhívták a figyelmet arra, hogy 2023-ban négy új kormányablak nyílt, már lehet távolról sorszámot húzni a Kormányablak mobilalkalmazásban, valamint hatékonyabban segítik a vak, gyengénlátó, siket és nagyothalló emberek akadálymentes kiszolgálását.
A fejlesztések az idén is folytatódnak, egyebek mellett három új helyszínnel és két kormányablakbusszal bővül a kormányzati ügyfélszolgálatok hálózata.
Hozzátették: tavaly Battonyán, Eleken, Fertődön és Újszászon nyílt kormányablak, így a lakosság több mint kétharmada él olyan településen, ahol működik kormányzati ügyfélszolgálat. A kormányablakbuszokban az ország többi településén élők is tudnak lakóhelyükön ügyet intézni: a 25 járműből álló flotta tavaly 5629 alkalommal látogatott el a kisebb településekre, és közel 50 ezren intézhették helyben ügyeiket.
A minisztérium kiemelte, hogy 2024-ben tovább folytatódik a több mint háromszáz helyszínen elérhető kormányablakrendszer fejlesztése, így Dunaharasztiban, Turán és Túrkevén kormányablak nyílik, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében és Zala vármegyében pedig egy-egy újabb kormányablakbusz áll szolgálatba.
Rámutattak arra, hogy jelentős fejlesztés valósult meg tavaly az akadálymentesítésben:
mára Braille-térképek segítik a vak és gyengénlátó ügyfeleket, emellett az előző két évhez hasonlóan idén is indulnak jelnyelvi tanfolyamok, hogy minden kormányablakban legyen ügyintéző a siket és nagyothalló ügyfelek segítésére.
Tavaly óta a Kormányablak mobilalkalmazás segítségével már távolról is lehet sorszámot húzni, akár már indulás előtt, így az utazással töltött idővel rövidülhet a várakozás – emlékeztettek.
A fejlesztéseket az ügyfelek egyértelműen pozitívan értékelték, az ügyfél-elégedettségi kérdőívet kitöltők közel 80 százaléka ugyanis úgy ítélte meg, hogy a szolgáltatás színvonala 2023-ban tovább javult – áll a közleményben.