Lóerő

2016.10.13. 15:50

Mielőtt motorra ülnénk - Tanácsok őszi motorozáshoz

Egy veszprémi szakember segítségével összeszedtük az őszi motorozást érintő legsarkallatosabb pontokat, közben kitérve a nagy teljesítményű „vasak” vezetéstechnikai sajátosságaira, a leggyakoribb hibákra, amit kezdő motoros elkövethet, illetve arra is, hogyan készíthetjük fel a kétkerekűt a téli szezonra, hogy aztán tavasszal minél kevesebb dolgunk legyen vele.

Heffler Péter

Természetesen megvan az életérzése az őszi motorozásnak is, és amíg az időjárás engedi, miért ne lehetne hódolni ennek a szenvedélynek, persze, csak módjával húzva a gázkart.

- A jó minőségű, kanyargós mellékutakat, melyekből Veszprém környékén jó párat találni, előszeretettel használják nemcsak a motorosok, hanem az autósok is száguldásra - vélekedett Markó István, az egyik veszprémi motorszerviz tulajdonosa, aki szerint nem hegyezhető ki egyik félre sem a jól ismert autós-motoros ellentét problémakörének a forrása, mert ha valaki betartja a KRESZ előírásait, akkor nem fordulhat elő, hogy akkora sebességkülönbség keletkezzen, hogy bajt okozzon egyik a másiknak. A kulcs a körültekintő vezetés. Markó István elmondása szerint vendégkörében is megfordulnak nagy teljesítményű sportmotorral rendelkezők, ezeket nem mindegy hogy üli meg az ember.

Két keréken, szabadon. Ősszel fel kell készülniük a megváltozott útviszonyokra a motorosoknak
Fotó: Shutterstock

- Már elég szép számban elérhetők az országban különféle vezetéstechnikai tréningek, melyek lehetőséget biztosítanak arra, hogy valaki teljesen megismerje az adott motornak a tulajdonságait, veszélyforrásait és a gép kezelését. Még ha valaki száz százalékig nem is tanulja meg itt uralni a kétkerekűt, talán ráébred arra, hogy mekkora erő birtokában van, és ez mekkora felelősséggel jár az utakon - mondta Markó István, aki szerint hatvanöt köbcentis motor fölött mindenkinek el kellene mennie ilyen tanfolyamra, mivel kis motorral is lehet nagyot esni. Főleg, ahogy hűl a levegő és az aszfalt hőmérséklete...

- Sok motoros nem méri fel a megváltozott körülményekben rejlő veszélyeket, és túl nagy hévvel indul ilyenkor útnak. A másik nagy hiba, hogy ősszel hajlamosak vagyunk úgy tekinteni a motor felújításra vagy cserére érett részeire - így különösen a gumira -, hogy most még jó lesz . Ez pedig óriási hiba, mert ősszel, ha lehet, még fontosabb a gumik jó tapadása, tehát egy cserére érett szettet nem érdemes tavaszig fenthagyni - tanácsolta még a szakember.




Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!