Lóerő

2015.04.02. 19:13

Elvittük egy városi próbakörútra a FIAT legújabb crossoverét, az 500X-et

Veszprém – Nyithatnánk vitát arról, hogy létezik-e, és ha igen, akkor mi számít csajos autónak, hiszen böhömnagy terepjárókat is vezetnek törékeny, kicsike nők, de ez a kategória a pasik agyában igenis létezik. S ha van már ilyen, a Fiat 500X-ről egyöntetűen állítják: az bizony csajos. Pedig nem is az.

Németh F. Bernadett

Hogy ezt a műszerfal jobb oldalát borító fehér kredenclakk borítás, az élénkpiros bőrkárpitok teszik-e, nem tudom, mert kívülről azért nem is néz ki olyan kicsikésnek, inkább vicces, bohó kalandnak.

Nagy az esély arra, hogy az 500X-et anya fogja vezetni, de azért apa sem szégyelli, mert ha a többsávos úton hasít vele, a méretes szilvás gombóc (gömbölyű, kívül hófehér porcukor, belül itt-ott előbukkan a szilva vörös húsa) meglepően gyorsan van 100-on (köszönhetően az 1400-as motor 140 lóerejének), sportfokozatban ugrik is, mégis stabilan fekszik az úton. A sporton kívül utazhatunk normál, illetve téli üzemmódban is. Nyerő lehet még a férfinépnél a nyomógombos indítás, míg a nőknél az ugyancsak elektromos kézifék: végre nem kell izomból rángatni a kemény kart, egy könnyed pöccintéssel ezt a problémát letudtuk. Szintén a csajok örülhetnek a fényre sötétedő tükörnek, a hatsebességes váltónak és a hozzá tartozó segédletnek, vagyis a műszerfalon megjelenő figyelmeztetésnek: válts!

Kivittük a városba az 500X-et, s a népek rámosolyogtak. A kirakatüvegben visszatükröződő gépet látván ismét meglepődünk: mintha nem ilyen hosszú cuccba szálltunk volna bele. De a szilvás gombóc belül is „meghajlítja” a teret, vagyis sokkal kényelmesebb, mint azt első látásra gondolnánk, igaz, két átlagos termetű felnőtt mögött csak két kicsi gyerek fér el. Akik azért már a saját lábukon járnak, mert babakocsi csak méteresre hajtva fér el a nem túl tágas csomagtartóban.

Igazán nem is kell több: kicsike családnak kicsikének látszó, mégis kényelmet, biztonságot, ugyanakkor a szokványostól eltérő feelinget ad az 500X.

Az általunk próbált modell, amiért valamivel több mint négymillió forintot kérnek, saját navigációs rendszerrel ugyan nem rendelkezik – jobban felszerelt testvére viszont igen, sőt, napfénytetővel is –, de cserébe a magasított ülésekről lazán átlátjuk a forgalmat. Egyszóval az 500X szilvás gombóc: több, mint aminek mutatja magát, de az ízére csak akkor kapsz rá, ha kipróbáltad.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!