Lóerő

2012.06.02. 10:18

Sportos álom BMW (fotókkal)

Novák Tamás olykor úgy érzi, mintha a túraautó-világbajnokság (WTCC) magyar sztárpilótája, Michelisz Norbert helyében lenne. Ez nem véletlen, hiszen a 26 éves férfi, a BMW 320 SI versenyautó utcai szériájával hasítja az aszfaltot.

Zalai Hírlap

Novák Tamás évek óta Ausztria egyik síparadicsomában dolgozik pincérként, s félretett pénzéből szeretett volna megbízható és együtt vagány megjelenésű autót választani. Mivel imádja az extrém sportokat, ehhez az életstílushoz lendületes vonalvezetésű járgányt szeretett volna választani. A német márkák közül többet kipróbált, ám miután egy budapesti kereskedésben rátalált a BMW 320 SI limuzinjára, azonnal beleszeretett.

- Először csak a kocsi sportos külseje fogott meg, aztán a világhálón szörfölve gyorsan világossá vált, hogy egészen különleges példányra akadtam - mesélte Novák Tamás. - Ez az autó nem más, mint a 2006-os BMW World Touring Car Championship (WTCC) utcai változata.

Mivel a német autógyár ezzel a modellel szeretett volna indulni a népszerű túraautó-világbajnokságon, ezért a szabályok szerint 2600 darabot el kellett készítenie belőle, hogy nevezhessen a sorozatra. A limitált szériás BMW limuzin gyártása 2006 márciusában indult és szeptemberben már le is gördült a legutolsó példány a szerelőszalagról. A BMW 320 SI mindegyik autójába a motorgyárban a Forma-1-es csapat irányításával kézzel összeszerelt négyhengeres erőforrást építettek, amely 173 lóerőt teljesít 7300-as percenkénti fordulatszámnál. Ezzel az erőforrással alig 8,1 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométeres óránkénti sebességre, az automatika a gyári adatok szerint 224 kilométeres sebesség elérésénél szabályoz le.

- A legérdekesebb elem a hengerfej, amit a BMW landshuti fémöntödéjében a Forma-1-es blokkok mellett öntenek. Legalább tíz kilót megspóroltak a szénszálas hengerfejfedéllel - folytatta Tamás. - A mérnökök precízen dolgoztak, a 320 SI-ről mindenkinek a túraautó jut eszébe. Épp ezért a 3-as sorozat M Sport modelljére építették, így sportüléseket, sportfutóművet és alumínium belső dekorációs elemeket kapott. Ami viszont egyértelműen megkülönbözteti a kocsit a többi hármas BMW-től, az a 18 colos felnigarnitúra. A túraautó világbajnokságban szereplő versenyautó kerekeihez megszólalásig hasonlító alumínium felnik elöl 8, hátul 8,5 hüvelyk szélesek, melyekre erős sportgumik is kerültek.

Novák Tamás jó üzletet kötött, s mivel használtan vásárolta az autót, érdekelte az előélete, ezért nyomozásba kezdett. A gép Belgiumból egyenesen Nyíregyházára került, de csak 2008-ban helyezték forgalomba, azóta mindössze 65 ezer kilométert futott.

Tamás elmondta: különleges vezetéstechnikai élményt nyújt, a hivatalos nevén carbon-schwarz metál színű álom BMW. Felsorolni is nehéz az extrákat: például az utasokat nyolc légzsák védi.

A képsort ITT megnézheti!

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!