2012.11.08. 05:50
Szorgos önkéntesek sikere is a győzelem
Mégiscsak show-műsor ez az amerikai elnökválasztás.
Mint kereskedelmi televíziók szenzációhajhász műsorvezetői, úgy licitáltak egymásra komoly csatornák tekintélyes hírmagyarázói az esélyeket illetően. Behozta, megverte, fej fej mellett, ilyesmiket üzent nekünk Barack Obama és Mitt Romney kampányhajrájáról, televíziós vitáiról a világsajtó. Ma meg azt olvasom, hogy a republikánus jelöltnek esélye sem volt a győzelemre. Az elemző mindezt a demokrata elnökjelölt kampánystratégiájával magyarázza. Obama rekord létszámú önkéntest mozgósított, s változtatott a korábban megszokott szisztémán is. Az világos volt, hogy nem az ellenoldali szimpatizánsok szavazatát kell megszerezniük, sokkal inkább a hozzájuk hű, de bizonytalan szavazati hajlandóságot mutatókét. Ezt pedig nem a hagyományos telefonos és lakásba kopogtatós módszerrel érték el, hanem sokkal árnyaltabban, szinte észrevétlenül. Sarki boltban, benzinkútnál, a legapróbb közösségekben is ott voltak az önkéntesek. Azok az önkéntesek, akiket a 2008-as választás óta együtt tartottak, képeztek. És néhány nappal a választás előtt így is rezegni látszott a léc. Az egyik oldal nálunk is szervezett, a másik viszont még csak elmélkedik a show-műsorról. És a szereposztásról.