Hírek

2015.06.03. 05:27

Mikor lesz vége a Veszprém és Várpalota közötti útfelújításnak?

A 8-as főútvonal Veszprém megyei szakaszán négy helyszínen is munkát végeznek, a beruházásokat a várpalotai elkerülő kivételével ez év őszéig befejezik. A munka eredményeként biztonságosabbá válik a közlekedés.

Tremmer Tamás

Építkezések, közlekedési akadályok, terelések, dugók keserítik meg a 8-as főútvonalon Veszprém és Várpalota között közlekedő autósok életét. Ha már fogytán is a türelmük, már nem sokat kell várniuk arra, hogy szabad legyen a pálya, több beruházással ez év szeptemberéig végeznek.

A 8-as főút Veszprém megyei szakaszáén négy helyen is korszerűsítik a pályatestet. A beruházások állapotáról Loppert Dánielt, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatóját kérdeztük. Lapunknak elmondta, la hajmáskéri csomópont építése lezárult. Hajmáskér és a litéri csomópont között már 2x2 sávot használhatnak a közlekedők. Augusztus végén már Öskü és Hajmáskér között 2x2 sávot lehet majd használni. A forgalmi sávokat az építések ütemében adják át, de külön forgalomtereléseket a vállalkozó a munkaterület mellett a fokozott balesetveszélyre való tekintettel nem építhet ki.

Öskünél a főpálya bal oldala szakaszosan elkészült, a jobb pályán az aszfaltpálya-szerkezet építése lezárult, a forgalomtechnika kiépítése folyamatban van.  A jobb pálya befejezését követően várhatóan a jövő hétig a jobb pályára átterelhető a forgalom. A bal pályán még befejezési munkákat végez a kivitelező. Az ösküi csomópontot a főpályán végzett munkák miatt egyelőre ideiglenesen használatba adták, majd egy rövid időre - július második felétől augusztus közepéig - a befejező munkák miatt ismételten le lesz zárva.  A beruházást augusztus végén átadják.

Herend térségében a főpálya bal oldalán végzik a forgalomtechnikai felfestést,  várhatóan a jövő hét folyamán a forgalmat erre a pályára terelik. Ezt követően a jobb pályán az aszfalt-pályaszerkezet kopórétegét készíti a vállalkozó, majd elhelyezik és felfestik a forgalomtechnikai jelzéseket. A herendi csomópontban a keresztező műtárgy és a csomóponti ágak elkészültek, a jövő hét folyamán a közúti forgalom használatban veheti. A bándi csomóponton a pályaszerkezet építése van folyamatban, ezt követően megkezdik a forgalomtechnika kiépítését. Erről a területről szeptember végén levonulnak a kivitelezők.

Hosszú évek várakozása után végre megkezdődött a várpalotai elkerülő szakasz építése is Itt elkészültek az ideiglenes terelő utak, és az ideiglenes terelő vágányok. A főpályán a humusz leszedése megtörtént, júniusban a vállalkozó megkezdi a nagytömegű földmunkákat. A beruházást 2017. végén fejezik be.

A beruházások részeként zajvédő falat is emelnek. Márkó-Herend közötti szakasz bal oldalán Bándnál 1532 méter hosszban, a jobb oldalon Herend térségében összesen 2607 méter hosszban épül zajárnyékoló fal. Öskü térségében a jobb oldalon 1368 méteren épül zajvédelem. Loppert Dániel arról tájékoztatott, hogy a kivitelezés összege Pétfürdő-Hajmáskér között nettó 7,9 milliárd forint, Hajmáskér és a litéri csomópont között nettó 3,24 milliárd forint, Márkó-Herend között pedig nettó 8,5 milliárd forint. A várpalota elkerülő első üteme nettó 21,85 milliárd forintba kerül. Mikor

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!