Hírek

2016.04.04. 11:53

A fa szépsége és átka - A megrendelő elégedetlen, a mester tehetetlen

Magyarpolány – Két hét alatt majdnem egymillió forintot elvitt tőlem a vállalkozó. A munkája tönkrement, most itt állok, és nem tudom, hogy mit csináljak – panaszkodott egy olvasónk.

Penk Tímea

Móricz Éva két munkát végeztetett el ugyanazzal a vállalkozóval. Mivel elégedett volt vele, azzal is őt bízta meg, hogy a lakás helyiségeinek a mennyezetét burkolja be fával.

– Nyolcszázezer forintot fizettem ki a vállalkozónak, aki két és fél hétig dolgozott nálam. Tizenegy helyiség mennyezetét burkolta be. Rövid idő elteltével észrevettük, hogy kifordultak a helyükről a gerendák, és elkezdtek csavarodni. Amikor szóltam a vállalkozónak, azt mondta, sejtette, hogy ez lesz – számolt be a tulajdonos, aki idős szüleivel Kanadából költözött Magyarpolányba hat évvel ezelőtt. A család nem érti, hogy ha sejtette a mester, hogy tönkremegy a munkája, akkor miért vállalta el a feladatot, illetve amikor látta a problémákat, miért burkolta tovább a lakás többi helyiségét.

– Azt mondta a vállalkozó, hogy vizes volt a fa, azért fordult ki a helyéről. Ha ő ezt tudta, akkor mást kellett volna ajánlania, hiszen így nem tisztességes a munkavégzése. Lazulnak a csavarok, válik szét az anyag, és nem tudom, hogy hová fordulhatnék – keseredett el az asszony, aki készpénzben fizette ki a vállalkozónak a munkadíjat és az anyagköltséget. A fagerendák elferdültek, nyomják a légkondicionálót és a függönykarnist. Móricz Éva attól fél, hogy rájuk esik a burkolat.

– Hatalmas munka volt a mennyezetburkolás, előtte a kipakolás és utána a takarítás is. A vállalkozó honlapján az áll, hogy minden munkára garanciát vállal, mert elégedett ügyfeleket akar maga után hagyni. Legalább annyi tisztességet elvárnék, hogy bocsánatot kérjen, „lenyelje” a munkadíjat, hozzon másik anyagot és csinálja meg a burkolást. Akkor barátként válhatnánk el – mondta az asszony. Hozzátette, hogy nincs hozzászokva ahhoz, hogy nem lehet valamit elintézni, és nincs az embernek joga ilyen esetben sehová se fordulni. Kanadában az emberek garanciát vállalnak a munkájukért, mindenről számlát adnak és nem készpénzben fizetnek.

Bakos Márton magyarpolányi vállalkozó megkeresésünkre lemondta, hogy tisztességgel végezte a munkáját.

– A megrendelő azzal keresett meg, hogy hajszálrepedések csúfítják a mennyezetét. Tájékoztattam többféle megoldási lehetőségről, mint például a bandázsszalag vagy gipszkarton álmennyezet, de ő ragaszkodott a természetes anyaghoz. Elmondtam azt is, hogy a fa kényes anyag, zsugorodik, száradás közben repedhet is, és ha nem szálirányba szelték, akkor megvetemedhet – mondta a vállalkozó. Elismerte, hogy valóban ki kellene cserélni két-három gerendát, fel is ajánlotta ezt a megrendelőnek, de az új elemek ugyanígy megvetemedhetnek, hiszen fából készültek.

– Én szívvel-lélekkel végeztem a munkát, a megfelelő tájékoztatást is megadtam, többféle mintát vittem a megrendelőnek, és még ki is festettem a helyiséget. Ami pedig a költségeket illeti, veszteséggel zártam ezt a megrendelést – mondta a vállalkozó, aki számlákkal tudja igazolni kiadásait. Bakos Márton a valódi fából és a parafából készült burkolatok esetén azt javasolja, hogy felhasználás előtt legalább egy hónapig abban a helyiségben tárolják, ahol beépítik, hogy átvegye az adott klímát. A precíz adminisztráció nemcsak a megrendelőt, hanem a vállalkozót is védi az esetleges későbbi reklamációk esetén.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!