2017.01.09. 19:15
Védjük a vízórákat – több mint 900 bejelentés érkezett
Veszprém – Mindhárom szolgáltatónál a DRV Zrt-nél, a Bakonykarszt Zrt-nél, és a Pápai Víz-és Csatornamű Zrt-nél is folyamatosan csörögtek a telefonok a hétvégén.
A Dunántúli Regionális Vízmű Zrt-hez a hat megyét érintő működési terület minden pontjáról érkeztek hibabejelentések. Szombaton közel 300, míg vasárnap ez a szám meghaladta a 400 darabot. Egyértelműen az aknás mérőelfagyások okozták a fő problémát, de kisebb hányadban, mérőaknában szerelvényelfagyások is történtek.
A DRV Zrt. megerősítette az ügyeleti- és a hibaelhárító szolgálatát. A mai napig összesen 18 darab 2 fős csapatot bízott meg pluszban a hibák elhárításával, illetve a hétfői nappal további kollégákat vezényelt erre a feladatra annak érdekében, hogy a felmerülő kellemetlenségeket mielőbb orvosolni tudja. A Társaság a bejelentett hibákat a lehető legrövidebb idő alatt elhárítja, az eddigi bejelentések esetén az elhárítás 24 órán belül megtörtént – tudtuk meg Kovács Anitától a DRV Zrt. önkormányzati és kommunikációs vezetőjétől.
Az elfagyást megelőző intézkedések elmulasztásából adódó költségek (vízmérő javítása, pótlása, szerelése, hitelesítése) a felhasználót terhelik. A károk, a szolgáltatás helyreállítását és az elfolyt vízmennyiséget tekintve több tízezer, akár több százezer forintos nagyságrendűek is lehetnek.
A Bakonykarszt Zrt. teljes üzemeltetési területéről 225 bejelentés érkezett. Szombat reggel volt a csúcs, amikor durván 100 telefonhívást kaptak. A dömpingszerű elfagyást a péntek esti nagy lehűlés és az erős szél együttes hatása okozta. Megerősített szolgálatot rendeltek el a diszpécsereknél, és a hibaelhárításnál is. A hibahelyeket a kollégák végigjárták – tájékoztatta lapunkat Radács Attila műszaki igazgató.
Az esetek 80 százalékában vízórát kellett cserélni, mert a mérő üveglapja megrepedt a nagy hidegtől. 20 százalékban kimelegítéssel orvosolni lehetett a problémát. A mérőhely téliesítése a felhasználó feladata, de sokan elfeledkeztek erről, pedig minden évben felhívják rá a fogyasztók figyelmét. Az akna és a mérő takarása nagyon fontos. A műszaki igazgató azt tanácsolja, hogy a vízórákat, a mérőhelyeket takarják be rossz pokróccal, szőnyeggel, vagy rongyokkal.
A Pápai Víz-és Csatornamű kisebb területen felel az ellátásért, mint a másik két szolgáltató. A környékükön mínusz 10-15 fokok voltak az elmúlt napokban, emiatt a hétvégén, illetve hétfő délig 34 bejelentés érkezett és ez a szám óráról órára nő. – Nagyon sok lakatlan épület van, ahol a probléma csak akkor fog kiderülni, amikor elkezd olvadni. Erősített ügyelettel folyamatosan dolgozunk, szombat-vasárnap 16 vízórát cseréltek le a kollégák, de nemcsak a vízórák fagytak el, hanem vezetékek is – mondta el Rosta Gyula ivóvíz csoportvezető.
Végül néhány jótanács. A vízmérőelfagyás megelőzése érdekében javasolt a mérőaknák belső felületének szigetelése. Az aknafedlap illeszkedését, megfelelő zárását is ellenőrizni kell, nem lehetnek hézagok. A nyaralók esetén a téli, használaton kívüli időszakra a házi vezetékhálózaton elhelyezett víztelenítő szerelvények segítségével víztelenítsen a tulajdonos, és a vízmérő előtti, közterület felé eső csapot is zárja el. A télen nem használt ingatlanokat rendszeres időközönként ellenőrizzék, hogy az esetleges meghibásodások mielőbb kiderüljenek.