2012.04.17. 16:35
A piackutatás anyagi korlátai
Tapolca - A piackutatásra is markáns hatást gyakorol a gazdasági helyzet. Erről két nagy piackutató szakmai szervezet vezetője tájékoztatta a nemrég rendezett Médiapiac konferencia résztvevőit.
Jakab Áron és Vörös Csilla előadásából a média-, a reklám- és a marketing területén dolgozó szakembereknek kiderült, hogy itt is érezhető a válság és sajnos ezt a piacot szintén az árak határozzák meg legmarkánsabban. Pedig a kutatás érték, iránytű, többszörösen megtérülő munka, befektetés, amelynél nem szabadna az árnak elsődleges tényezőként megjelennie. A gazdasági környezet lekövetéseként itt is 2008-ig volt növekedés a világban, azóta a stagnálás, vagy inkább a visszaesés jellemző. Közvetlen szomszédainkhoz képest, Ausztria kivételével, ugyan nem állunk rosszul a kutatásra fordított költségek terén, illetve az abból levonható statisztikák alapján, de az említett szemléletnek és gyakorlatnak változnia kellene. Mint ahogy maga a szakma is változott, átalakult az évek során. Ma már a fogyasztók megismerése a fő cél, és a kutatást végző cégektől szakértői, tanácsadói szerepet is elvárnak. A válság sajnos ennek ellentmond, hátráltatja a munkát a pénztelenség.