Hírek

2009.02.02. 03:28

A pedagóguson múlik, milyen a bukás hatása

<b>Veszprém</b> - A napokban kiosztották az iskolákban a félévi bizonyítványokat. Vannak gyerekek, akiknek egy-egy elégtelen is becsúszott az érdemjegyek sorába. Arról kérdeztünk egy gyermekpszichológust, hogy a gyerekek hogyan élik meg a bukást.

Deák Dóra

A pedagógustól nagyban függ, hogy milyen hatással van egy gyermekre a bukás - kezdte a beszélgetést dr. Prevics Erzsébet gyermekpszichológus. 

Fontos, hogy a pedagógus pozitívan közelítse meg a dolgot, beszélje meg a diákkal, hogy miért volt sikertelen a féléve, mennyire hat ez a jövőjére. Ebben a félévben nem tett meg mindent azért, hogy elkerülje a bukást, de év végéig még van lehetősége a javításra, egy kis szorgalommal kijavítható az elégtelen. 

A szülőkre is ugyanez vonatkozik. Nagyon lényeges, hogy ők hogyan állnak ehhez az eseményhez. Úgy fogják-e fel, hogy ez a legnagyobb tragédia, ami csak történhetett a gyermekükkel, vagy leülnek és megbeszélik vele, mi lehetett a bukás oka, mi az, amiben segítséget tudnak biztosítani gyermekük számára a jövőben, hogy ne érje ilyen kudarc. 

Előfordul, hogy a diák tünethordozó, hisz a sikertelenség hátterében valamilyen családi konfliktus, probléma áll, amit mielőbb meg kell oldani - fűzte hozzá Prevics Erzsébet.

Nem korosztályfüggő, hogy ki hogy éli meg a bukást, mindenki máshogy reagál rá. A kisebbek talán nyíltabban kimutatják az érzelmeiket, a csalódottságukat, míg a kamaszok inkább daccal, flegmán reagálnak a kudarcra - mondta a pszichológus.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!