2009.01.27. 03:29
Szemtelen kiszolgálás
<b>Balatonfüred</b> - Ki gondolná, hogy néha ott is kiszolgáltatottá válunk, ahol - állítólag - minket kellene kiszolgálni.
A történet sajnos nem egyedi, hanem egyre általánosabbá váló szolgáltatói hozzáállást tükröz. Dr. Stef Györgyi esete mindenképpen tanulságos. De miért a szenvedő félnek kell okulnia belőle?
- Régen esedékes szemvizsgálatom után - október elején - nagy lelkesedéssel mentem be Veszprém legismertebb optikai üzletébe, hogy új szemüvegeimre a megrendelést leadjam - kezdi a történetet a doktornő.
- Az első meglepetés akkor ért, amikor multifokális lencsékről szóló receptemet visszaadták azzal a nagyképű indokkal, hogy csak az optikusaik által történt vizsgálat után - figyelmen kívül hagyva, felülbírálva egy szakorvosi javaslatot - teljesíthetik kérésemet.
Optikusaik nem a megfelelő keménységű lencsét ajánlották, a keret miatt el is tört. Meg sem beszélték velem, hogy széles avagy szűk csatornás legyen-e a lencse, tehát oldalra tekintéskor hogyan befolyásolja a látottak minőségét, torzulását. Arról sem beszéltünk, hogy kapjon-e visszaverődés-gátló bevonatot.
Vajon mi alapján akarták felülbírálni a szakorvost, ha még a mechanikus, rájuk vonatkozó lépéseket sem szakszerűen teszik meg? Ez azt mutatja, hogy nem érzik a korlátaikat. Miután nem kívántam ezt a feltételt elfogadni, azzal álltak elő, hogy saját felelősségemre hajlandóak a kért munkát elvégezni.
Minősíthetetlen hangnemben beszéltek velem, azt gondolom, hogy egy ilyen nevű cég ezt nem engedheti meg magának - mondja Györgyi.
- Mint később kiderült, maradásommal nagy hibát követtem el: az üzlet nem tartotta be az ígért, 10 munkanapra terjedő teljesítési határidőt. A csúszást az akciós hónapra fogták, azt mondták, emiatt késik a megrendelések teljesítése.
Egy hónap elteltével - a lencsék megérkezése után - hol mechanikus nem állt rendelkezésre, hol víz nem volt a csiszoláshoz, hogy be tudják fejezni a végső műveleteket. Az üzletben két másik hölgy is morgolódott, ők már több mint egy hónapja vártak. Türelmemet vesztve határidőt szabtam.
Az adott időpontban megjelenve az egyik ifjú alkalmazott lerakott elém három szemüveget, a negyedi-ket pedig kezében tartva - meglehetősen hányavetin - közölte a szomorú tényt: főnöke eltörte (ötvenezer forintos) keretem szárát, de válasszam ki a pulton lévő három másik közül, hogy melyikről tegyék át a hiányzó részt!
Az sem vigasztalt, hogy a pótszárat megrendelték, így öt hét elteltével elérkezettnek láttam az időt arra, hogy olyan optikai üzletet keressek, ahol a nem kevés pénzért, amit manapság elkérnek egy szemüvegért, minőségi munkát, ne kifogásokat kapjak és sportszerű bánásmódban részesüljek.
Elképesztő, hogy még az alkalmazott volt durcás, amikor visszakértem az ötvenezres előleget - mosolyog keserűen a doktornő.
- Tanulságul szolgál, hogy mindezt lakóhelyem egyik üzletében azóta megkaptam! Füreden negyvenezer forinttal olcsóbban, nyolc nap alatt elkészült a szemüvegem, mert a vény számukra nem titkosírással íródott, minden szükséges információt tartalmazott.
- A vényt azért nem fogadjuk el, mert nem tartalmaz minden, számunkra szükséges adatot - mondta el kérdésünkre az optikai szaküzlet vezetője.
- A multifokális lencsék esetében sokkal komplikáltabb, összetettebb a probléma. Saját szakembereink eljárása mindig a vevő érdekében történik. Amennyiben ragaszkodik az eredeti vényhez, akkor a munka elvégzése csak a saját felelősségére történhet.
A vállalt tíz munkanap egy körülbelüli időpont, hiszen a lencsék nem Magyarországon készülnek, így pontos határidőt lehetetlen mondani. Ezért kérünk telefonszámot a vevőtől, amin - a lencsék elkészültét követően - azonnal értesítjük.
A konkrét esetben az történt, hogy a kapott lencséket egy megfolyás miatt vissza kellett küldenünk, ez növelte meg az elkészülés idejét. Az pedig, hogy a munka közben egy-egy keret eltörik, sajnos benne van a pakliban - indokolta a késést az üzlet vezetője lapunknak.