Hétvége

2016.04.01. 05:47

Háromszor bizonyították, tudják, mi illik

Ajka - A hangos beszéd, a másik szavába vágás, az egymásra nem odafigyelés és a nem a helyzethez méltó viselkedés az, ami leginkább dühbe hozza a Tudni illik, hogy mi illik vetélkedő győzteseit. Azt pedig, hogy sok fiatal nem képes összefüggően néhány értelmes mondatot megfogalmazni, anyanyelvünk iránti illetlenségnek tartják.

Tisler Anna

Az ajkai Bródy gimnázium csapatának három tagja, Csonka Otília, Szentmiklóssy Liliána és Simon Réka harmadszor bizonyította eredményével, hogy ő bizony tudja, mi illik. A 11. osztályos lányok  kilencedikesként harmadikak lettek, tavaly másodikak, az idén pedig fölényesen győztek.

Jövőre, érettségi előtt néhány héttel még negyedszer is megmérettethetik magukat.

- A csúcson kell abbahagyni - válaszolták nevetve, amikor azt kérdeztük, jövőre milyen eredményre számítanak.

Majd hozzátették, ez csak vicc volt, biztos jelentkeznek ismét. Számukra ugyanis nem csupán az eredmény a fontos, hanem az, hogy tanulnak, kutakodnak a témában az interneten, könyveket olvasnak, megosztják egymással a tanultakat. Saját maguk készültek fel, önállóan. Miközben az illedelmes viselkedésről olvasnak, átgondolják, ők milyen helyzeteket hogyan oldanának meg. A lányok észreveszik, ha valaki nem megfelelően viselkedik, néha szóvá is teszik. Az persze, eszükbe sem jut, hogy folyton másokat kritizáljanak. Hiszen nagyon jól tudják, azt sem illik.

Szentmiklóssy Liliána, Simon Réka és Csonka Otília a verseny közben, mellettük a szervező intézmény munkatársa, Viaszné Meiczinger Katalin Fotó: Györkös József

A versenyt, amelyet a gyermek és ifjúsági programszervezők hirdettek meg, a héten tartották a Nagy László szabadidőközpontban. Az idén 12 csapat jelentkezett. Az öt feladat megoldásához ismerniük kellett különböző népcsoportok kultúráját, szokásait, Magyarország nevezetességeit, jellegzetességeit. A zsűri tagja volt Bábics Valéria, a szabadidőközpont igazgatója, Oszlánszky Zsolt angol és protokoll szakos tanár, valamint Mayer Péter idegenvezető. A csapatok tagjai azt nagyon jól tudták, hogy milyen helyzetben illetlenség telefonálni, rágózni, aki késve érkezik a színházba, csak a szünetben foglalhatja el helyét a nézőtéren. Ahhoz viszont, hogy helyezést érjenek el, azt is tudniuk kellett, hogy különböző kultúrákban mit jelentenek bizonyos kézmozdulatok, valamint, hogy Japánban a fehér a gyász színe, az arab országokban a kézfogás a tárgyalás megkezdését jelenti, nem a lezárását, mint nálunk. A feladatok között szerepelt az ország bemutatása is. A középiskolások Budapest nevezetességeit, a hévizi tavat, a Balatont és a magyar konyha jellegzetességeit emelték ki.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!