színház

2019.09.24. 07:00

A Hair készítőinek titkai is kiderültek az antikváriumban

A Pannon Várszínház Hair darabjának kulisszatitkaiba avatták be az érdeklődőket az Utas és Holdvilág legutóbbi rendezvényén.

Horváth Virág

Fotó: Balogh Ákos/Napló

A Pannon Várszínház nagysikerű darabja a Hair a nyár slágere volt a színházkedvelők körében, így nem meglepő módon teltházzal telt a Molnár Sándor antikvárius által szervezett beszélgetés, melyen Marton Lívia, fordító, Vándorfi László, rendező és Krámer György, koreográfus avatta be saját és a darab titkaiba a nézőket.

Likó Marcell, a darab másik fordítója egyéb okok miatt nem tudott részt venni az eseményen, de a beszélgetés során sűrűn felvetődött az ő aktív munkája is a darabban. Többek között azért is, ugyanis ő ajánlotta Marton Líviát fordítónak. Vándorfi László elmondta, a kezdetektől bizalomjáték volt ez, hiszen korábban nem dolgozott együtt Líviával, de nem is volt kérdés, hogy gyümölcsöző lesz ez az új munkakapcsolat.

Krámer Görgy, Marton Lívia és Vándorfi László titkos részleteket is felfedtek a Hair című előadásról az Utas és Holdvilág rendezvényén
Fotó: Balogh Ákos/Napló

 

Vándorfi László a Színházi Adattárban regisztrált bemutatóinak száma szerzőként 31; színészként 32; rendezőként 148, saját vallomása szerint viszont közel kétszáz darabot rendezett már életében, noha volt, amit kényszerből.

- Nemrég átnéztem a tavalyi darabokat, amiket rendeztem, és jóleső volt látni, hogy olyat nem választottam soha, amit szégyellnék, akár én csináltam, akár másnak választottam. Én rengetegszer voltam beugró rendező, főleg a Petőfi Színházas időszakban, tehát kényszerből kellett megcsinálnom darabokat, ha a rendező visszamondta. A látszat talán nem ezt mutatja, de én nagyon érzelmes választó vagyok, amihez nincs közöm, azt nem tudom beválasztani. Ez műfajfüggetlen, ez szubjektív dolog – mondta el Vándorfi László, a Pannon Várszínház igazgatója arra a kérdésre, hogy mi alapján választ színházi darabokat.

Fotó: Balogh Ákos/Napló

Azt is elmondta, hogy habár szerették volna a szülei, ő nem akart zongorát tanulni, helyette inkább focizni akart, mára mégis kiemelten fontosak számára a zenés színházi darabok.

Krámer György, noha moderátorként szerepelt az eseményen, a Hair koreográfusaként is megszólították. Elmondta, a színpadon látható mozdulatokból nagyon sokat maguk a színészek, a fiatalok hoztak be a koreográfiába.

A beszélgetés során egyértelművé vált a részvevők számára, hogy ezt a darabot nem elég egyszer megnézni, minden új megtekintés újabb jelentésréteget tár fel a szemfüles közönség előtt. Az este kötetlen beszélgetéssel zárult az alkotókkal, és a nézőtéren megbúvó színészekkel.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában