2021.02.22. 07:00
Virtuális kiállításon mutatják be a porcelánújdonságokat Herenden
A manufaktúra egy izgalmas, 3D-s, virtuális túrát szervez a nagyközönség számára, amely február 22-től lesz látható a társaság honlapján. A porcelán születésétől a festésen át, érdekes videofilmeket nézhetnek meg a látogatók, akik a termékekre kattintva érdekes információkhoz is juthatnak a 2021-es újdonságokról.
Fotó: Molnár Sándor/Napló
A Herendi Porcelánmanufaktúra innovációs tevékenységének egyik meghatározó eleme a termékfejlesztés, ahol a gyárthatóságot, az eladhatóságot, a művészeti értéket és a gazdaságosságot tartják szem előtt. Már a tavalyi évben megkezdték azt a termékfejlesztési munkát, amely a manufaktúra 2021-es újdonságaira fókuszált, és közel egyéves munka eredménye az, amit február 22-én, a „Herend Virtual Tour” elnevezésű, virtuális kiállítás keretében a nagyvilág elé tárnak. Az újdonságok a „Teremtett világ csodái” mottó jegyében születtek.
– Fejlesztéseink során a természet adta gyönyörű értékekre próbáljuk felhívni a porcelánrajongók figyelmét – mondta el érdeklődésünkre Simon Attila vezérigazgató, aki kiemelte, hogy összesen 15 új dekort, 120 új terméket és 25 nagyméretű, bravúr porcelánt tárnak a herendi művészek a nagyvilág elé.
Az újdonságok között szerepel például az a 14 különleges, nagyméretű falitál, melyek a mesterfestők keze munkáját dicsérik. Elkészült egy monumentális díszkút, és a Főnix kollekció is, az egyedi dísztárgyak sorában pedig négy új karneváli figura. Jövőbe mutató újdonság a herendi platina kollekció, míg „Az állatok a természetben” sorozat darabjai különböző védett állatokat ábrázolnak, olyan mintával megfestve, amely az élőhelyükre utal.
Az idén 170 éves Viktória minta tiszteletére is készült egy új kollekció, Apponyi Albert születésének 175. évfordulójára pedig egy új, zöld dekort mutatnak be, platina szegéllyel.
Mivel idén a vírushelyzet miatt nem rendezik meg az Ambiente szakvásárt Frankfurtban, ezért a porcelánmanufaktúra most új technikával mutatja be 2021-es kollekcióját. Az újdonságokat a bemutatóteremben helyezték el, ahol egy video hívásra alkalmas stúdiót is létrehoztak, hogy áthidalják a Pandémia miatti utazási nehézségeket. A világ 60 országából kapcsolódhatnak majd be a skype megbeszélésekbe a manufaktúra kereskedelmi partnerei, és ismerhetik meg az újdonságokat. A nagyközönség számára pedig egy 3D-s, virtuális túrát szerveznek, amely február 22-től tekinthető meg a társaság honlapján.