2020.04.29. 14:00
Megkezdődött a déli elkerülő felújítása és négysávossá bővítése
Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a 8-as főút Veszprém déli elkerülőjének meginduló fejlesztésénél tartott munkabejáráson arról beszélt, a koronavírus-járvány és a veszélyhelyzeti intézkedések nem okoztak jelentős késedelmet a hazai közlekedésfejlesztésben, tájékoztatott a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.
Forrás: NIF Zrt.
Ovádi Péter, a térség országgyűlési képviselője a munkabejáráson kiemelte, a veszprémi déli elkerülő rég várt beruházás, amely nemcsak a veszprémieknek fontos, hanem a térségben élőknek is, ahonnan sokan járnak nap mint nap munkába és iskolába a megyeszékhelyre. Hozzátette, a fejlesztéssel több tízezer ember élete válik könnyebbé és biztonságosabbá.
Porga Gyula polgármester úgy fogalmazott, a déli elkerülőút bővítésével Veszprém kelet-nyugati irányú megközelíthetősége tovább javul, Budapest felé pedig kiteljesedik. A beruházás egyszerre szolgálja a város gazdasági, turisztikai érdekeit és a lakók életminőségének javítását, mert gyorsabban és kényelmesebben lehet majd elérni a várost, és a belső utak terhelése is csökkenhet.
Nagy Róbert Attila, a beruházó NIF Zrt. vezérigazgatója elmondta, a 8-as főút forgalma a kivitelezés ideje alatt is biztosított lesz két sávon, a meglévő és megépítendő Almádi és Füredi csomópontokban.
A Veszprémet délről elkerülő szakasz a Litéri és Füredi csomópontok között 7,5 kilométeren újul meg, az utat négysávossá bővítik, a lámpás csomópontok helyett külön szintű csomópontokat alakítanak ki, a meglévő burkolatot felújítják, korszerűsítik. A kivitelezési munkálatok április végén kezdődnek meg az új Budapest úti csomópontnál, ezt Litér felől haladva a 2x2 sáv kiépítése és a teljes burkolat cseréje követi. A projekt két szakaszban valósul meg: a Litéri és a Budapesti csomópont közötti szakasz várhatóan 2021 decemberére készül el, a Füredi csomópontig tartó folytatás kivitelezési munkái a tervek szerint 2023 elejéig tartanak majd.
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában, hazai forrásból valósul meg. A kivitelezést a Strabag Építő Kft. végzi nettó 25,3 milliárd forint értékben.