2020.11.01. 07:00
Az online bútorvásárlás legnagyobb buktatói
A koronavírus-járvány idején egyre többen online vásárolnak bútort otthonaikba, sokakat azonban kellemetlen meglepetés érhet, amikor megérkezik a rendelésük. A házhoz szállítás gyakran kimerül abban, hogy a terméket lerakják az ajtó előtt, így az emeletre már a megrendelőnek kell felcipelnie azt, de fontos odafigyelni a szállítási határidőre is, hiszen bizonyos esetekben akár egy hónapot is kell várni a már kifizetett bútorokra.
Forrás: shutterstock
Az online bútorvásárlásnak megvannak a maga előnyei, ugyanakkor a laikus érdeklődők nagyon könnyen csapdába eshetnek. Az interneten fellelhető webáruházak száma dinamikusan növekszik, de érdemes mindig előre tájékozódni a cégről és szolgáltatásairól, hogy ne érjen minket kellemetlen meglepetés a rendelés egyik fázisában sem.
Az első és legfontosabb minden esetben az, hogy a vásárló megnézze, van-e infrastruktúra, múlt és valós tartalom az adott vállalkozás mögött. Már azelőtt érdemes tájékozódni a webáruházról, hogy elkezdenénk válogatni a termékei között. Meg kell nézni, milyen ügyfélszolgálattal rendelkezik a cég, fel lehet-e venni a kapcsolatot velük, vagy csak géphang beszél a telefonban, és lehetőség szerint vessünk egy pillantást az értékelésükre is.
Számítsunk rá, hogy a házhoz szállítás sokszor csak az ajtóig tart. A szakértők szerint a vásárlást követően és az egész rendelési folyamatban a legnagyobb buktató maga a szállítás lehet. Sok vállalatnál külső csomagszállító partnerekkel működnek együtt, de van, amelyik saját autóval viszi ki a termékeket.
Sok vásárló panaszkodott már arra, hogy az összeszerelt terméket nem vitték fel a lakásukba.
Fontos elolvasni az apró betűs részeket is, mert egyes webáruházak csak térítés ellenében viszik egészen a szobáig a termékeket, magyarul pluszkiadást jelenthet, ha emeleten lakunk. Jellemző buktató még, ha valaki ingyen házhoz szállítást kínál fel. Ez akkor fordulhat elő, ha külföldi raktárról hozzák be a terméket, így akár 20-30 nap is eltelhet, mire az megérkezik a vevőhöz. A rendelés előtt érdemes a szállítási határidőt is átolvasni. Sok webáruház nem jelez előre időpontot, míg más helyeken pontosan megadják a várható érkezés időpontját, így a vásárlónak nem kell az egész napot otthon töltenie.
Ha kiszállításkor észleljük, hogy a bútor valahol megsérült, akkor habozás nélkül vegyük fel a kapcsolatot az értékesítővel. Ilyen esetekben a forgalmazónál kártérítést kérhetünk akár pénzvisszatérítés, akár ajándékkupon formájában. Amennyiben kibontás után, akár másnap derül ki a hiba, akkor is hívjuk fel a webáruházat, és mondjuk el részletesen a problémánkat. Soha nem szabad felszaggatni a csomagolást, mert így tudjuk fotókkal is bizonyítani, hogy a bútor már a felbontás előtt sérült volt. Nagyon ritka, hogy gyártásból származó hibát észlelnek a vásárlók a termékeken, de ezeket alkatrészenként is gyorsan lehet cserélni. A legtöbb vállalatnál prioritásként kezelik a problémabejelentéseket, így vélhetően a lehető leghamarabb próbálják orvosolni a problémát.