2020.12.19. 13:00
ITM: a plázák látogatottságát méri a magyar fejlesztésű, ingyenes alkalmazás
A vidéki bevásárlóközpontokra vonatkozó adatokat is tartalmazza.
A járványhelyzetben az emberélet védelme mellett fontos feladat a munkahelyek megóvása és a magyar családok megélhetésének biztosítása, amelyhez működésben kell tartani a gazdaságot, így a kereskedelmet is. Mivel a bevásárlóközpontok forgalma ünnepek idején jelentősen megnő, ezért a vásárlókat és a bolttulajdonosokat is fontos minden lehetséges eszközzel védeni.
Ezt már országosan segíti a plázák látogatottságát bemutató, magyar fejlesztésű, ingyenes alkalmazás, amely a budapesti és Pest megyei mellett a vidéki bevásárlóközpontokra vonatkozó adatokat is tartalmazza és hozzájárul ahhoz, hogy az állampolgárok ily módon is vigyázzanak saját maguk és mások egészségére.
A lakóhely tehát nem jelenthet hátrányt az információhoz és a lehetőségekhez való hozzáférésben – nyilatkozta György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára a szaktárca pénteki közleménye szerint.
A tájékoztatás szerint a bevásárlóközpontok látogatottságát összesítő oldal, amely mobiltelefonról is elérhető, néhány nap alatt tízezres nagyságrendű érdeklődőt vonzott. A fejlesztők – eleget téve a lakossági kéréseknek – országosan 104 bevásárlóközpontra szélesítették a lekérdezhető helyszínek körét.
A naponta frissülő, továbbra is ingyenesen hozzáférhető táblázatok színezése megmutatja, hogy a hét egyes napjain és óráiban mennyire nagy, vagy éppen alacsony az adott hely forgalma. A honlap segítségével bárki megtervezheti vásárlása időpontját, elkerülve a legzsúfoltabb órákat, így lerövidíthető az adott áruházban töltött idő és jelentősen csökkenthető a koronavírus-fertőzés kockázata is – írta az ITM.