2019.04.25. 10:12
Szépen teljesít a hazai online kereskedelem
Elsősorban a nagyobb vásárlóerő és az élesebb piaci verseny miatt jár előbbre a hazai online kereskedelem, mint a romániai vagy a bulgáriai.
Forrás: Shutterstock
A piaci átlag felett, 35-40 százalékkal nőtt az Árukereső portál árbevétele tavaly, az adózás előtti eredménye pedig hozzávetőleg a másfélszeresére emelkedett – mondta a Világgazdaságnak Rácz Csaba, az egy évvel korábban 2,75 milliárd forintos forgalmat és 523 milliós nyereséget elérő, 65 alkalmazottat foglalkoztató cég ügyvezető igazgatója.
A 2004 óta működő ár-összehasonlító oldalon több mint 3300 webáruház 15 millió terméke közül lehet válogatni.
Tavaly a napi látogatások átlaga már elérte az 500 ezret, a kiemelt időszakokban azonban – így például a Black Friday idején – az egymilliót is meghaladta.
Az idén a cég bővíti a szolgáltatásait, új keresési funkciókat épít be, továbbá a tavalyihoz hasonló mértékben növekvő bevételt és a profitot tervez.
A romániai és a bulgáriai piacon is jelen lévő Árukereső ügyvezetője úgy látja: a magyar e-kereskedelem jóval előbbre jár, mint a másik kettő, a fejlettsége pedig nagyrészt a vásárlóerővel függ össze.
Míg Magyarországon a teljes kiskereskedelmi forgalom 4,5 százalékát fedi le a web, addig a romániai és a bulgáriai csak a 3 százalékát.
Kelet-Európában mindenütt árérzékeny a piac, de a két említett országban még inkább az olcsó termékeket keresik, mint Magyarországon. Rácz Csaba szerint a hazai piac azért is érettebb, mert kiegyensúlyozott a verseny.
A tíz legnagyobb webshopra a teljes forgalomnak csak a 37 százaléka jut, míg Romániában és Bulgáriában tetemes az eMAG előnye.