2019.03.31. 08:29
Kétszintű ügyfélazonosítás lép életbe hétfőtől
Kétszintű ügyfélazonosítást alkalmaz a bankkártyával végzett e-matricás, illetve e-útdíjas vásárlásoknál a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) hétfőtől weboldalain (ematrica.nemzetiutdij.hu, illetve hu-go.hu).
A kiadott közleményében a NÚSZ Zrt. ismertette: a kétszintű ügyfélhitelesítés lényege, hogy az ügyfélnek – a már megszokott kártyaadatokon (név, kártyaszám, lejárat, CVC/CVV kód) kívül – meg kell adnia azt a megerősítő kódot is, amit a bank küld a kétszintű ügyfél azonosításra képes bankkártyához tartozó telefonszámra. Az ügyfél ezzel a kóddal tudja végrehajtani a NÚSZ online felületein kezdeményezett elektronikus fizetést.
Fontos, hogy az ügyfelek azt a mobilszámot használják, amit a bankjuk is nyilvántart, ellenkező esetben nem fogják megkapni a banki megerősítő kódot tartalmazó sms-t, és nem fognak tudni vásárolni
- hívta fel a figyelmet közleményében a NÚSZ Zrt.
Hozzátette: a mindössze pár másodpercet igénybe vevő kétszintű ügyfélazonosítás mindenki számára előnyös.
Jó a bankkártya-tulajdonosoknak, mert így senki nem élhet vissza az adataikkal, és jó a szolgáltatónak is, mert elejét veheti a visszaélésgyanús pénzügyi műveleteknek.
A közlemény emlékeztet arra, hogy 2019. szeptember 14-ével a bankkártyával végzett online tranzakciók esetében kötelező bevezetni a kétszintű ügyfélazonosítást az Európai Unió tagállamaiban az Európai Bizottság 389/2018. számú rendelete szerint.