Gazdaság

2016.09.14. 20:06

Sokan ma is igénylik a nyomtatott lapokat

A vásárlók médiafogyasztásáról, életstílusáról és fogyasztási szokásairól szóló Nemzeti Olvasottság Kutatás (NOK-TGI) 2015-ös adatai szerint a nyomtatott lapok olvasóinak többsége magas státuszú és végzettségű nő.

PLT-információ

A két legnagyobb vásárlóerővel rendelkező „elit” típus nagyobb mértékben van jelen a nyomtatott lapok olvasói körében - derül ki a felmérésben. Míg ez a két réteg a lakosság csaknem 21 százalékát alkotja a mért 15 esztendőseknél idősebb fogyasztók körében, addig a fizetős magazinok olvasóinak 25 százaléka, a napilapokénak pedig 23 százaléka kerül ki ebből a csoportból.

Sokkal pozitívabb a viszonyuk a print (nyomtatott) változathoz, ugyanis több mint 80 százalékuk vallja magát rendszeres napilap-, illetve magazinolvasónak. A printlapok viszont más fogyasztói csoportban is fontos szerepet töltenek be, ugyanis a vásárlásért felelős családtagok 78 százaléka részesíti előnyben a napilapokat, míg 83 százalékuk a magazinokat.

A magazinolvasók között kicsivel ugyan, de több a női olvasó: míg a teljes mért lakosság 80 százaléka, addig a nők 86 százaléka állítja, hogy rendszeresen olvas magazinokat. Hasonlóan magas az arány a főiskolai-egyetemi végzettségűek körében is: 80 százalékuk napilap-, 85 százalékuk magazinolvasónak tartja magát.

Az egyes lapok természetesen eltérő profillal rendelkeznek, az azonban kijelenthető, hogy a fogyasztóképes célcsoportok sokkal nagyobb érdeklődést mutatnak a printlapok iránt.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!