Gazdaság

2017.01.02. 18:25

Autópiac: sikeres évet zártak a kereskedők, növekszik az értékesítés

Egyértelműen jónak, biztatónak értékelték a tavalyi évet a megkérdezett autóforgalmazók. Év végi rohamot nem tapasztaltak, mert ma már tervszerűen, kiegyensúlyozottan vásárolnak a cégek is.

Molnár Sándor

- Az autópiac a tavalyihoz képest a kishaszongépjárművekkel együtt, olyan 20 százalékos növekedéssel zárhat. Országosan, éves szinten 120 ezer körüli eladást jósolok - kezdte Csongrádi László ügyvezető. A három autómárkát, Fiat, Alfa Romeo, Hyundai, forgalmazó cégnél az utóbbi teljesített legjobban, száz eladott autóval elsők lettek a márka kereskedői között az országban. A Fiat tavalyhoz képest, új autó eladásban öt százalékot nőtt, használt autóban ennek a dupláját. Érezhető volt a dízelbotrány hatása. Az egyik kedvelt terepjáró dízel változatából jóval kevesebb fogyott. A legtöbbet szabadidő autóból adtak el. A következő két évben csak náluk, négy új érkezik majd, mert ebben látják a jövőt a gyártók.

- Újdonság, hogy megjelent a Hyundai első olyan autója, amelynek háromféle hajtása van: hybrid, plug-in hybrid és elektromos, a forgalmazására pályázni kellett. A vásárlását a kormány másfél millió forinttal támogatja - mondta még el Csongrádi László.

Szabó István értékesítő a Hyundai-szalonban. A magyarországi autópiac a tavalyihoz képest 20 százalékos növekedéssel zárhat. Megindult a hitelezés, bátran nyúlnak a vásárlók kölcsönhöz, hiszen a nulla vagy alacsony kamatozású hitel bátoríthatja az embereket
Fotó: Penovác Károly

- Az Opel hozta a formáját, mert kedvelt típus. A Suzuki hosszú betegség után kellemes meglepetést okozott a piacnak. Az átlag magyar ember eljutott arra a szintre, hogy az autóit szép lassan elkezdi lecserélni egy újra. A prémium márkák mellett figyelemre méltó az érdeklődés a közép kategóriás autók iránt is. Azt gondolom, hogy itthon 2016-ban, a Suzuki a legtöbb autót forgalmazza a személyautók között - vélekedett Marton György ügyvezető.

A márkánál a benzines autók kínálata a nagyobb, ezért a dízel botrány nem volt hatással rájuk. Tavaly jelent meg az Opel elektromos autója, értékesítése az újév második felében kezdődik. Marton György felhívta a figyelmet arra a nagy problémára, hogy a szakmában munkaerőhiány tapasztalható. Autószerelőből, autóvillamossági szerelőből nincs igazán utánpótlás, és ha kiöregszenek a jó szakemberek, nem lesz aki karban tartsa a korszerű járműveket.

- Növekedett a értékesítés, ezáltal mi is. Megindult a normalitás felé az egész autókereskedelem, úgy, mint a használtautó-beszámítás, és az újautó-értékesítés is. A közép- és alsó kategóriájú kocsik szintén mennek - kezdte az évértékelést Császár Endre tulajdonos, ügyvezető. A dízelbotrány negatív hatásából nem érzékeltek semmit. A Fordnak, Renault-nak, Daciának, Nissannak nem volt ilyen, az érdeklődés sem csökkent a gázolajos autók iránt. Megindult a hitelezés, bátran nyúlnak a vásárlók a kölcsönhöz. Igaz, hogy ezeket a konstrukciókat az importőrök adják nulla, vagy alacsony, fix törlesztő részletekre, ez bátoríthatja az embereket. A kereskedésben a Dacia volt a legsikeresebb, Szépen fogytak az elektromos autók is. Megkezdték a prémiumkategóriás Ford értékesítését, élénk érdeklődés mellett, derült ki az értékelőből.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!