Gazdaság

2012.01.17. 17:17

Mire spórol a magyar?

A lakosság nélkülözhetetlennek tartja a spórolást, és a legtöbben tudatosan keresik az olcsóbb vásárlási lehetőségeket - derül ki egy online felmérésből.

MTI

Az 1500 fő megkérdezésével készült online felmérés szerint a takarékoskodás szinte mindenki számára fontos, minden második válaszadó kifejezetten törekszik arra, hogy a hónap végén félre tudjon tenni valamennyit. Ez csak a megkérdezettek negyedének sikerül rendszeresen, 17 százalék általában az utolsó forintig elkölti a fizetését. A 60 év felettiek, valamint a férfiak tudatosabban fogják meg a pénzt, viszont általában a 30 év alattiak tudnak rendszeresen félretenni - közölte a felmérés kommunikációjával foglalkozó cég az MTI-vel.
   
A válaszadók 20 százaléka kampányszerűen, egy-egy konkrét dolog, például műszaki cikk vagy bútor megvásárlása érdekében fogja meg a kiadásait. A kérdőív kitöltőinek 19 százaléka említette hosszútávú terveit, - egyebek mellett lakás- vagy autóvásárlást, - illetve általában az életben való előrébbjutást mint pénzügyi tudatossága célját. A hosszútávú célok elérése érdekében a 30 év alatti korosztály a legtudatosabb pénzügyi tekintetben, míg a kor előrehaladtával egyre nagyobb szerepet kap a család támogatása.
   
A válaszolók 60 százaléka több helyen is tájékozódik az adott termék ára felől. Az akciókat 53 százalék kifejezetten keresi, majdnem minden harmadik válaszadó - főleg a fiatalabb korosztály és a nők - bízik a kuponokban és pontgyűjtő akciókban. A férfiak nagyobb arányban említették az internetes tájékozódást és vásárlást mint lehetőséget a spórolásra. Az internetes vásárlás előnyei között elsőként szerepel, hogy könnyen összehasonlítható a webshopok kínálata, így könnyű megtalálni a legjobban tetsző, vagy a legolcsóbb terméket - derül ki a kutatásból.
   
Az online kutakodás és vásárlás legnépszerűbb tárgya az üdülés, a megkérdezettek 60 százaléka utazást foglal le interneten keresztül a legszívesebben. Ezt követik a műszaki cikkek és számítástechnikai termékek, melyeket a férfiak vásárolnak előszeretettel. A hölgyek virtuális kosarába gyakran kerülnek szépségápolással kapcsolatos holmik és ruhák. A válaszadók 82 százaléka legszívesebben üdülésre, a férfiak műszaki cikkre, a nők inkább ruhákra tesznek félre, ha konkrétan gyűjtenek valamire. Az idősebb korosztály egy-egy kulturális cikk kedvéért húzza meg a nadrágszíjat.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!