2011.10.19. 05:16
Termelőktől a vásárlókig
Tapolca - A közelmúltban megrendezett Business Days 2011, Hősök és túlélők című háromnapos konferencia számos olyan stratégiai kérdéssel foglalkozott a hazai gazdaság, azon belül az agrárium, az élelmiszeripar tekintetében, amelyek egyformán érintik a vállalkozásokat, a lakosságot, tulajdonképpen az ország egészét.
A rendezvényen gazdasági szakemberek, politikusok és cégek, vállalatok vezetői is részt vettek. Többek között a Metro Kereskedelmi Kft. is képviseltette magát, az esemény kapcsán Krubl Yvette kommunikációs vezető nyilatkozott lapunknak.
- Mit jelent önöknek, nekünk ez a konferencia?
- Nagy erősségének érzem, hogy minden évben egy asztalhoz tudja ültetni a kormányzat képviselőit és a versenytárs cégeket is, akik baráti hangulatban tudnak együtt gondolkodni a jövőről.
- Bízik-e pozitív változásban a hazai agrárium tekintetében?
- Az előadások során kiderült számunkra, hogy minden szereplő pontosan látja, mely területeken szükséges a beavatkozás, és konkrét tervek is megszülettek már. Bízunk benne, hogy a megvalósult tervekkel a magyar mezőgazdaság versenyképesebbé válik és így a kereskedelem számára is állandó minőséget és mennyiséget tud termelni, csökkentve ezáltal az import súlyát.
- Hogyan látja a hazai termelők, gazdák helyzetét, érvényesülési lehetőségét, beszállításban való részvételét?
- Törekszünk arra, hogy a termék a lehető legrövidebb úton jusson el a termelőtől a vásárlóig. Rugalmas rendelési folyamattal dolgozunk, a minőség és a mennyiség nem lehet kérdéses nálunk. Hazai termékek esetében a termelőktől és szövetkezetektől történő beszerzésre fókuszálunk, és igyekszünk mennyiségi előrejelzéssel támogatni a partnereinket. Közös marketingakciókkal hangsúlyt helyezünk a magyar termékek népszerűsítésére. Ugyanakkor még a déligyümölcs esetében is fő szempont a közvetlen termelőktől történő vásárlás.
- Mi a véleménye a helyi piacok szerepéről, lehetőségeiről, illetve számolnak-e a hosszabb távon a szállítási költségek folyamatos emelkedésével?
- A helyi piacok olyan gazdáknak teremtenek érvényesülési felületet, akik nem tudnak megfelelni a nagyobb kereskedelmi láncok mennyiségi kívánalmainak sem belföldön, sem külföldön, azaz helyi lokális szinten tudnak a vásárlónak szélesebb és versenyképesebb kínálatot biztosítani. Veszélye az, hogy a minőségbiztosítás, a legmagasabb higiéniai követelményeknek való megfelelés itt nem mindig biztosítható.
- Hogyan kezelik az egészséges életmód, az egészséges táplálkozás iránti növekvő igényt, illetve egyáltalán van-e ennek ma Magyarországon olyan piaca, hogy nagyvállalati szinten foglalkozzanak vele?
- A Metro nagykereskedelmi tevékenységéből fakadóan próbálja irányítani a magyar gasztronómiát és a független kiskereskedőket az új és innovatív, egészséges termékek tekintetében. A zöldség-gyümölcs terület híven tükrözi ezt a szemléletet, hiszen kínálatunk egész esztendőben partnereink rendelkezésére áll. Az áruházakban gyakoriak a kóstoltatások, amelyekkel az új termékeket vagy egy régebbi termék modern elkészítési módját mutatjuk be.
A szakmai konferencia mindig meghatározó esemény, hiszen lehetőséget teremt, hogy a gyártók, kereskedők és a kormányzat, valamint a hatóságok képviselői találkozhassanak és megvitathassák az aktuális kérdéseket. Fontos, hogy van lehetőség kerekasztal-beszélgetések keretében arra, hogy interaktívan nyilváníthassanak véleményt.