2010.02.02. 17:13
Balatonfüredi Turisztikai Egyesület: hatékony működés, nagy tervek
Balatonfüred - A működési hatékonyság növelése volt a célja annak az intézkedésnek, melynek következtében tíz szekcióra osztották a Balatonfüredi Turisztikai Egyesületet az Anna Grand Hotelban megrendezett tisztújító közgyűlésen. Bemutatták az egyesület turisztikai desztinációs menedzsment (TDM) pályázatát is, melyre 52 millió forint támogatást nyertek.
A hatékonyság, az operatív működés és a kompetencia érdekében alakították át a négy éve alakult egyesület vezetését, melyben korábban háromtagú elnökség és 18 személyből álló választmány irányította a munkát. Rádóczy Andrea, az egyesület régi és most újból megválasztott elnöke elmondta: módosították az egyesület alapszabályát, s a várost leginkább jellemző tíz terület kiválasztásával az új, tizenegy tagú elnökség kifejezetten szakmai alapon fog működni. A hagyományos szálloda, vendéglátás, kereskedelem, szolgáltatás és utazási irodák, sport és szabadidő, kultúra, kistérségek, szobakiadók és panziók, protokoll, borászat mellett megjelent a gyógyászat.
Rádóczy Andrea értékelése szerint az elmúlt négyéves munka hatékony volt, nemcsak a városi marketing, imázsépítés és programszervezés területén értek el sikereket, hanem megvalósult az a kezdetekkor kitűzött cél is, amely a turisztikai vállalkozások érdekképviseletére vonatkozik. Bizonyítja ezt az is, hogy míg induláskor 37, addig jelenleg 96 tagja van a turisztikai egyesületnek.
Az elnök szerint a négyéves működés csúcsa az, hogy a Balatonfüredi Turisztikai Egyesület 52,2 millió forintos támogatást nyert el TDM-pályázaton ötéves fenntartási kötelezettség mellett. A projektmegvalósítás időtartama a szerződéskötéstől számított két év, tehát várhatóan a 2010. február és 2012. január közötti időszak.
A TDM-pályázat fontos elemei a szervezet- és humánerőforrás-fejlesztés, eszközök beszerzése, valamint a marketingkommunikációs tevékenységek. Az elnyert pályázattal lehetőség nyílhat többek között a korábban csak a fizetővendéglátásra épült, s bonyolult adminisztrációs kötelezettséggel bíró Balatonfüred-kártya továbbfejlesztésére.
A tervek szerint ezt egy több helyütt már bevált kuponfüzet váltaná. De jut pénz versenyképességi stratégiára, arculatterv arculati kézikönyv és védjegyrendszer kidolgozására. A szervezet- és humán erőforrás-fejlesztés fontos elemei a TDM-munkaszervezet létrehozása, külföldi és belföldi tanulmányutak, külföldi jó gyakorlatok bemutatása külföldi szakembereknek a térségbe vonzásán keresztül.
Az elnyert támogatással lehetőség nyílik eszközök beszerzésé-re: információs táblarendszer fejlesztésére, érintőképernyős információs pontok ki-alakítására, a Tourinform iroda átalakítására, informatikai eszközök-szoftverek beszerzésére.
Marketingkommunikációs tevékenységre is nagy hangsúlyt fektet az egyesület az elnyert támogatásból: kiállítási installációk, kiadványok fejlesztése, óriásplakát-kampány, tv-spot létrehozása, sugárzása, külföldi vásári megjelenések, a Balatoni Regionális Marketing Igazgatóság akcióihoz való csatlakozás, e-marketingakciók és bannerkampányok alkalmazásával.
- A statisztika szerint tavaly pontosan hét százalékkal több osztrák vendég érkezett a Balaton-régióba, ám ez Balatonfüreden nem volt észrevehető.
- A szervezet a céljainak megvalósítása érdekében a kommunikációjában most külföldre is tekint. Idén januárban Bécsben nagy sikerrel vettek részt egy utazási kiállításon, de a német piac visszahódítása érdekében ebben a hónapban Münchenben, ősszel pedig Berlinben mutatják be a város gazdag turisztikai kínálatát.
- Ebben az évben belföldön Budapesten, Debrecenben, Pécsett és Szolnokon mutatkoznak be.