2009.04.03. 02:28
Stagnált a hazai mobilpiac
Budapest - Februárban nem változott a hazai mobiltelefonos piac, ami a januári csökkenés után akár előrelépésnek is tekinthető.
Az információs és kommunikációs technológiák további gyors terjedésének köszönhetően 2008 végén a mobil-telefon-előfizetések száma meghaladta a 12,2 milliót. Tavaly közel félmillióval gyarapodott az internet-előfizetések száma, ezzel átlépte a 2,3 milliót, derült ki a Központi Statisztikai Hivatal éves összesítéséből.
Az internet-előfizetések kétharmada a széles sávú technológiához kötődik, ez a szolgáltatási terület 2007 decembere óta 18 százalékkal bővült. A vezeték nélküli kategória még ennél is nagyobb mértékben, 56 százalékkal nőtt.
Az összes előfizetés majdnem negyede mobilinternet. A telefonbeszélgetések időtartamának 73 százalékát mobiltelefonokról indított hívások tették ki. Miközben a kábeles telefonálás egyre népszerűbb, a vezetékes vonalak száma tovább esett.
A januári 43 ezres csökkenés után februárban gyakorlatilag nem változott és maradt 12 millió 181 ezer a három magyarországi mobilszolgáltató ügyfeleinek száma, közölte minap a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH). A száz főre jutó előfizetések száma tavaly februárban 110,8, idén januárban és februárban pedig egyaránt 121,4 volt.
A hívásfogadásra alkalmas SIM-kártyák adatai alapján februárban a Vodafone 21,15 százalékról 21,27 százalékra növelte piaci részesedését, a T-Mobile részesedése 44,14 százalékról 44,10 százalékra, a Pannon részesedése pedig 34,71 százalékról 34,63 százalékra csökkent.
A forgalmat generálók adatai alapján a januári 29 ezres csökkenés után februárban újabb 42 ezerrel 10 millió 926 ezerre apadt az ügyfélszám.