Gazdaság

2007.11.19. 03:28

Tízből négy elégedett magával

Budapest (vi) - Tízből négyen világszerte és hazánkban is elégedettek külsejükkel, és akkor sem változtatnának semmit, ha erre ingyenesen módjuk nyílna - derül ki a GfK adataiból.

Varga Ibolya

A szépségápolási és egészségügyi termékekről való tájékozódás alkalmával a többség saját ítélőképességére, illetve családja, barátai véleményére hallgat. Saját beval- lása szerint minden második fogyasztó általában drogériában, gyógyszertárban szerzi be e termékeket.A világ mintegy 30 orszá-gában készülő és 30 ezer, a 13 éves és ennél idősebb korosztály körében végzett személyes interjú eredményét összegző GfK-adatok szépségápolással kapcsolatos fejezete azt kutatta, megfelelő lehetőség esetén mit változtatnánk magunkon, milyen forrásokból tájékozódunk egészségügyi és szépségápolási termékekről, újdonságokról és márkákról, illetve általában hol szerezzük be e termékeket. A felmérés eredményei szerint ma globálisan tízből négyen jól érzik magukat a bőrükben, elfogadják magukat olyannak, amilyenek. Különösen jellemző ez a hozzáállás a spanyolokra és az oroszokra, ahol a megkérdezettek 58, illetve 49 százaléka nyilatkozott úgy, hogy semmit nem változtatna magán. Az önmagukkal elégedettek tábora Magyarországon sem tér el számottevően a nemzetközi átlagtól: a megkérdezettek 41 százaléka jelezte azt, hogy semmit nem változtatna magán. Legelégedetlenebbek a svédek és a lengyelek. A válaszok összegzése rávilágít az egyes nemzetek gyenge pontjaira, azaz arra, mely testrészeiken eszközölnének legtöbben változtatást. Az orrukra az olaszok a legkényesebbek, a korral járó ráncokra és májfoltokra a csehek, a pattanásokra és bőrkiütésekre a svédek. A legproblémásabb testtájakat a has és a csípő, valamint a lábak jelentik. Az előbbi átszabását a britek, a svédek, franciák és németek tartják legnagyobb arányban kívánatosnak, míg a csípőt és lábakat az olaszok, britek, csehek és honfitársaink alakítanák. A szép mosoly érdekében a lengyelek és oroszok azok, akik, ha tehetnék, fogaikon változtatnának.A kutatás tanúsága szerint minden második fogyasztó saját maga ítélőképességére, illetve családja, barátai tanácsára hagyatkozik egészségügyi és szépségápolási termékek, márkák és újdonságok kapcsán. Nemzetközi szinten ennél kevésbé vannak hatással a fogyasztókra a te- levízióban elhangzottak (29 százalék), és kevesen kérik ki bőrgyógyász vagy más egyéb orvos véleményét (18 százalék). Míg Nyugat-Európában többen kíváncsiak (29 százalék) szakértő orvosi véleményre, mint a televízióban elhangzottakra (18 százalék), addig Kelet- és Közép-Európában a megkérdezettek a bőrgyógyásszal szemben (13 százalék) a televíziót tekintik nagyobb arányban informá- cióforrásnak (30 százalék).Magyarországon - amikor egészségügyi és szépségápolási termékekről van szó - 51 százalék saját feje után megy , 46 százalék a barátok és a család véleményére hallgat. A válaszadók 24 százaléka saját bevallása szerint a televízióból tájékozódik, 14 százalék bőrgyógyász vagy egyéb orvos tanácsát kéri. Egészségügyi és szépségápolási termékeket minden második megkérdezett általában drogériában vagy patikában, több mint harmaduk pedig (36 százalék) a modern kereskedelmi csatornák valamely üzletében vásárol.A drogériák és gyógyszertárak népszerűsége Csehországban és Franciaországban kiugró. Az olaszok a drogéria mellett legnagyobb arányban (52 százalék) szaküzletekben intézik az ilyen jellegű beszerzéseket. Hazánkban a nemzetközi összesítésnél jobban szerepelnek a drogériák és gyógyszertárak (55 százalék), a modern kereskedelmi csatornák (52 százalék szemben a globális 36-tal).

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!