2019.09.22. 21:15
Palkovics László: a fejlődési lehetőségek határtalanok az e-sportban
Az innovációs és technológiai miniszter szerint az e-sport a legdinamikusabban fejlődő sportággá nőtte ki magát.
Budapest, 2018. mrcius 25. A Mousesports s a Virtus.Pro nev csapat mrkzse a Counter-Strike Global Offensive nev szmtgpes jtk dntjben a V4 Future Sports E-sport fesztivlon a BOK Sportcsarnokban 2018. mrcius 25-n. MTI Fot: Mnus Mrton
Forrás: MTI
Fotó: Mónus Márton
Palkovics László szerint az 5G-s hálózatok megjelenésével a lehetőségek határtalanok a további előrelépésre.
Az innovációs és technológiai miniszter ezt vasárnap késő délután, a Hungexpón megrendezett második V4 Future Sports Festival pénzdíjas e-sport bajnokság 300 ezer eurós összdíjazású játéka, a Counter Strike: Global Offensive (CS:GO) döntője előtt mondta el.
Palkovics a beszédében emlékeztetett arra, hogy
az első e-sport versenyt 1972-ben szervezték meg a Stanford Egyetemen,
a versenyszerű videojátékok világa, az e-sport népszerűsége ma már megkérdőjelezhetetlen, hiszen 2019-ben világviszonylatban 427 millióan követik az eseményeket,
Magyarországon pedig 425 ezren foglalkoznak versenyszerűen videojátékokkal.
A miniszter elmondta, hogy az e-sport térnyerésének és jelentőségnek növekedését jelzi, hogy a nagy európai sportklubok is elkezdtek érdeklődni iránta, itthon pedig olyan ismert egyesületek rendelkeznek e-sport szakosztállyal, mint a Honvéd, a DVTK, az UTE és az MTK, az utóbbinak épül az e-sport arénája, de a debreceni stadionban is működik már e-sport központ.
Palkovics László kiemelte, hogy
korunk forradalma a digitalizáció,
amely mindent felforgat és átalakít, így ma még kiforratlan technológiák válnak szélesebb körben elterjedtté:
az 5G, az IoT, a Big Data és a mesterséges intelligencia alapjaiban formál át teljes ágazatokat az ipartól kezdve a mezőgazdaságon át a közlekedésig.
„Magyarország úgy döntött, hogy a digitális folyamatok alakítója és nem a trendek követője lesz, ezzel megteremtve a lehetőségét, hogy a jövő nyertesévé váljunk” – fogalmazott a miniszter, aki felidézte, hogy
2015-ben elkészült a Digitális Jólét Program, amelyet tavaly kibővített a kormány, és ebben már a digitális sportstratégia is szerepel.
Hozzáfűzte: a kabinet úgy határozott, hogy az e-sport ügye mellé áll.
A tárcavezető felhívta a figyelmet arra, hogy
Magyarország a 4G-s hálózatok lefedettségében a tizenegyedik, a letöltési sebességben pedig nyolcadik a világon.
Beszédét azzal zárta, hogy már elkészült az 5G stratégia szakmai tervezete, és az ötödik generációs mobilházatok elterjedése határtalan lehetőségeket nyit meg az e-sportban is.