2021.08.24. 17:04
Ötvenezren voltak a Csodaszarvas táborokban
Kiemelt figyelmet fordítottak arra, hogy a táborban a hátrányos, a halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű tanulók, valamint beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézségekkel küzdő gyerekek is részt vegyenek.
Forrás: Shutterstock
Fotó: Shutterstock
Több mint ötvenezer diák táborozott idén a Csodaszarvas táborokban, a programra országosan 3,5 milliárd forintot fordítottak – közölte a Klebelsberg Központ elnöke kedden Debrecenben.
Hajnal Gabriella a helyi tankerületi központ évzáró-évindító rendezvényét megelőző sajtótájékoztatón elmondta: 42 tankerület vett részt a programokban, és köszönetet mondott annak az ötezer pedagógusnak, aki a tematikus táborokban dolgozott a nyáron.
A tananyaghoz szorosan kapcsolódó tematikus táborok nagy segítséget jelentenek az oktatóknak, a szülőknek és a gyerekeknek, akik úgy tanulnak, hogy szinte észre sem veszik – emelte ki Hajnal Gabriella. Hozzátette: a szocializáció szempontjából is fontosak a nyári táborok, ahol olyan gyerekekhez is utat találnak, akik nem „törnek fel” egy óra alatt.
A Klebelsberg Központ elnöke köszönetet mondott a pedagógusoknak, akik a pandémia sújtotta nehéz évben is helytálltak. Munkájukat minősíti, hogy nem lett nagyobb a lemorzsolódás, és az érettségi-, valamint a tanulmányi átlagok sem lettek rosszabbak a digitális oktatásban – jegyezte meg.
Hajnal Gabriella emlékeztetett a digitális kollaborációs tér elindítására, amely az első két napon nem volt ugyan hibamentes, de a harmadik naptól már zökkenőmentesen működött.
A szakember felhívta a figyelmet a védőoltás fontosságára annak érdekében is, hogy „ne kelljen újra online térben tanítani”, ami szerinte a legkisebbeknek és a szüleiknek jelent nagy kihívást.
Pósán László (Fidesz) országgyűlési képviselő, a parlament kulturális bizottságának elnöke arra hívta fel a figyelmet, hogy a most kezdődő tanévtől vezetik be felmenő rendszerben az új Nemzeti alaptantervet (NAT), amely nagyobb mozgásteret ad az iskoláknak saját pedagógiai programjuk kialakításában.
A képviselő reményét fejezte ki, hogy a most kezdődő tanévben már nem lesz online oktatás. „Papíron jól mutatnak az eredmények, de nem tudjuk, hogy az a gyerek vagy a szülő teljesítménye” – adott hangot az online oktatással kapcsolatos kétségeinek a Debreceni Egyetemen történészprofesszorként is dolgozó képviselő.
Papp László (Fidesz-KDNP), Debrecen polgármestere jó döntésnek nevezte, hogy az állam „kivette a közvetítő szerepű önkormányzatokat” az oktatási rendszerből.
Debrecenben ugyanakkor továbbra is stratégiai ágazatként tekintenek a csaknem ötszáz éves hagyományokra épülő helyi oktatás ügyére, jelentős fejlesztések eredményeként újulnak meg az oktatási intézmények – hangoztatta.
A nemzetközi iskola után jövőre német iskolaprogram is elindul a városban, és a tankerületiek mellett az egyházi iskolák is folyamatosan fejlődnek, bővülnek – jelezte Papp László, annak a meggyőződésének hangot adva, hogy a jövőben a gazdaságban is a tudás lesz a hajtóerő.
Pappné Gyulai Katalin, a debreceni tankerületi központ igazgatója azt mondta, nehéz de tartalmas tanév van mögöttük. Beszámolója szerint a Csodaszarvas program keretében a tankerületükben szervezett táborokban 180 pedagógus bevonásával több mint 1800 diákot táboroztattak a nyáron.
Kiemelt figyelmet fordítottak arra, hogy a táborban a hátrányos, a halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű tanulók, valamint beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézségekkel küzdő gyerekek is részt vegyenek – mondta.