87,4 % növekedés

2021.08.26. 09:40

Nagyon megszaladt a Xiaomi-nak

A második negyedévben jelentősen növelte forgalmát és majdnem megduplázta a nyereségét a kínai Xiaomi technológiai konszern.

Forrás: Xiaomi

A kínai Xiaomi Corp elektronikai és fejlett technológiai konszern értékesítési árbevételének az egy évvel korábbihoz képest 64 százalékos növekedését jelentette a második negyedévről, miközben növelte piaci részesedését az okostelefonok világpiacán és számos IoT (dolgok internete) termékkategóriára terjesztette ki üzleti portfólióját.

A második negyedévben a Xiaomi 87,8 milliárd jüan értékesítési árbevételt ért el az egy évvel korábbi 52,54 milliárd jüan után. Piaci elemzők 84,53 milliárd jüan bevételt vártak.

A konszern nyeresége az előző évihez képest 87,4 százalékkal emelkedett az idei második negyedévben.

Az okostelefonok világpiacán a Xiaomi által elért forgalomnövekedés jórészt az amerikai szankciók által sújtott Huawei piaci részesedése kárára következett be, csakúgy, mint a két másik nagy kínai okostelefon gyártó márka, az Oppo és a Vivo esetében.

A Xiaomi 52,8 millió okostelefont értékesített a június végén lezárt második negyedévben és ezzel a Canalys piackutató vállalat kimutatása szerint a második legnagyobb piaci szereplőként zárkózott fel a Samsung mögé, megelőzve az Apple-t.

Borítóképünk illusztráció

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!