2021.04.13. 11:54
A Mercedes auf Wiedersehen-t mondott a többi elektromos gyártónak
Mindent belepakoltak, amitől a hivatalosan augusztusban bemutatandó Mercedes-Benz EQS az elektromos autózásban királyi darab lehet.
Meet Mercedes DIGITAL: Preview of the new EQS Meet Mercedes DIGITAL: Preview of the new EQS
Forrás: Mercedes-Benz EQS
Fotó: Daimler AG - Global Communications Mercedes-Benz Cars, photo by Deniz Calagan on behalf of Daimler AG
Bár a hazai felhasználó jövedelmi viszonyai között az elvileg tömegautónak szánt Tesla megoldásai egyáltalán nem tűnnek minimalistának, a Mercedestől aztán végképp nem várható, hogy radikális egyszerűségre törekedjen megoldásaival.
Eszük ágába sem jutott a tervezőknek ilyesmi: mielőtt bármilyen – amúgy nagyszerű, kimagasló – műszaki paraméterről szó esne, érdemes belenézni a videóba, amit a The Verge készített egy próbaúton.
Aki előtt automatikusan kitárja magát az ajtót, beül a kocsi sokkolóan elegáns foteljébe, bekapcsolnak a szinte teljes műszerfalat beterítő, 55 hüvelykes képernyők, azonosítja az ujjlenyomat-olvasó, meg az arcfelismerő szkenner, elindul alatta az ülés egész testet átdörgölő masszázsa – neki nincsenek már kérdései, hogy ő melyik társadalmi osztályhoz is tartozik tulajdonképpen.
Néhány fontos adat:
Az EQS egy kicsit meghaladja a 0-60 mérföld sebességet 4 másodpercen belül, legnagyobb sebességét 210 km/h-ra fogták vissza. A hátsókerék meghajtású konfiguráció 329, a dual-motoros, összkerekes pedig 516 lóerős lesz.
Kétféle akkumulátorral, 90 és 107.8 kwh-sal fog kijönni – összehasonlításképpen a legerősebb Tesla, az S nagyobb változata 100 kWh-os akkumulátort tartalmaz.
A 107.8 kWh-os akkumulátorral becslések szerint 770 km lesz a hatótávolsága.
Ha 200 kWh-os gyorstöltőbe csatlakoztatják, 15 perc töltéssel az EQS akkumulátora körülbelül 300 kilométernyi hatótávolságra elegendő elektromos szuflát szív magába.
A Mercedes azt állítja, hogy a jármű 0,2-es légellenállása a legjobb a világon.
Visszatérve a műszerfal képernyőire: a Mercedes nem akarja a vezető figyelmét elterelni az útról a sok csilivili kijelzővel, ezért a kocsi operációs rendszere mesterséges intelligencia bevetésével megtudja, milyen paramétereket figyel leginkább a sofőrje, s azokat a widgeteket helyezi elé.
A tervezők állítják, hogy a járművezetők 90 százalékban mindig a számukra fontos információkat fogják maguk előtt látni, anélkül, hogy mozdulniuk kellene.
A navigáció 3D-s, lenyűgöző, s persze kiterjesztett valóságot használó HUD is van: a nyilak az autó előtt nyúlnak ki és ívelnek, hogy támogassák a vezetést. Ahogy a kocsi gyorsul, a virtuális nyilak narancssárgára, majd pirosra váltanak.
„Nagyon trippy volt, de nem tudtam biztosan, mindenről, hogy mire való” – fogalmazott a tesztelő.
Borítóképünkön a Mercedes-Benz EQS