2011.03.29. 17:43
Média és jog - Indokolatlan vázolni az apokalipszis vízióját?
Tapolca - L. Simon László fideszes országgyűlési képviselő szerint a médiatörvénnyel nem ér véget Magyarországon a sajtószabadság, és hangsúlyozta, ne várja a kiadói szakma, hogy a jogszabály mentse a "döglődő" sajtótermékeket.
A Médiapiac 2011 konferencián több kerekasztal-beszélgetés zajlott, olyan témában, mint a médiajog, a média- és üzleti politika és a reklámpiac.
L. Simon László fideszes országgyűlési képviselő, a parlament kulturális és sajtóbizottságának az elnöke, Borókai Gábor a Heti Válasz, Nádori Péter az Origo főszerkesztője, Kovács Tibor a Magyar Lapkiadók Egyesületének elnöke valamint dr. Sarkady Ildikó a Media Content Tanácsadó médiajogásza folytatott eszmecserét a készülő médiatörvény és az azokkal kapcsolatban felmerülő kérdések, aggályok kapcsán.
Sarkady Ildikónak úgy tűnik, mintha meglepetés érte volna a magyar újságírókat, állítja, számos kötelezettséget már 10-20 éve törvénybe iktattak, rögzítettek. Hangsúlyozta, a szabályokat célorientáltan kell elolvasni, más különben olvashatatlan.
Hogy a médiatörvény miként fog működni, a következő évben derül ki - vallotta a többi között Nádori Péter, az Origo főszerkesztője, hangsúlyozván, tisztázni kell a regisztrációs kötelezettségeket valamint az IP címek lekérdezésének jogszerűségét.
Egyértelmű és világos törvényre van szükségünk - szögezte le Kovács Tibor a Lapkiadók Egyesületének elnöke, aki szerint vannak még olyan részei a médiatörvény tervezetének, amelyeket nem tudnak értelmezni a szakmában dolgozók, valamint nem tudják, hogyan fogják azt a gyakorlatban alkalmazni.
L. Simon László országgyűlési képviselő szerint a médiatörvény nem értelmezhető úgy, hogy Magyarországon vége a sajtószabadságnak, továbbá hangsúlyozta, ne várja a kiadói szakma, hogy a jogszabály mentse a "döglődő" sajtótermékeket.
- A gyakorlati életben vannak olyan alapvető szakmai szempontok, amelyek nem működnek. Ezen kell változtatni, ehhez pedig együttgondolkodásra van szükség. Nincs veszélyben a sajtószabadság - véleményezte a képviselő.
- A Facebook és a Youtube elérhetőek magyar domain-en keresztül, mindkettő szerkesztett tartalomra ad lehetőséget és üzleti célokra is alkalmazható. Hogyan tudjuk majd itthon ezeket szabályozni? Erősen kifogásolható tartalommal mit fogunk kezdeni? Blokkoljuk itthon az oldalt? - tette fel sorkérdéseit Mihók Attila, a Ringier Magyarország ügyvezető igazgatója. L. Simon László szerint már most sincs magyar szerveren a két oldal, és a szakma érdekelt abban, hogy kezeljék a témát.
A résztvevők többsége abban egyetértett, hogy a témakörben széleskörű szakmai együttműködésre van szükség.