Csodajárgányok a Bakonyban

Több mint 60 veteránautó startol július 11-én Veszprémből az év harmadik Oldtimer Szuperkupa futamán. A Veszprém Classic 2009 mezőnye közel 230 km hosszú útvonalon kanyarog a Bakony legszebb útjain.

Nagy Terka

Idén új névvel, de a hagyományokhoz ragaszkodva kerül megrendezésre a legnagyobb hazai oldtimer autós versenysorozat veszprémi futama. Változatos és látványos mezőny érkezik a Királynék városába, hogy összemérjék tudásukat egy remek túraversenyen.

A verseny nem a gyorsaságról szól, a résztvevőknek mindenütt előírt időpontokat és sebességeket kell a KRESZ szerint betartaniuk. Az autóban ülő páros - vezető és navigátora - az ügyességi szakaszokon hozzák az előírt szintidőt századmásodperce! Az győz, aki a legpontosabban teljesíti az előírt időt, összhangban van a mechanikus stopperével, autójával és versenyzőtársával. A sportélmény mellett a fő cél egy kellemes autózás az ország egyik legszebb vidékén.

Változatos a járműpark, a régmúlt hétköznapi autói mellett sok luxusmárka is képviseli magát, de a Veszprém Classic különlegessége, hogy sok bukócsöves, régi versenyautó is nevezett. Nem hiányoznak a sportos Ferrarik, Porschék, Jaguárok, a keleti gyöngyszemek sem, Skoda, Polski Fiat és látható lesz Lada széria és versenyváltozatban is.

Széles a paletta az autómárkák megjelenése terén, 24 különböző márka képviselteti magát. Teljesség igénye nélkül felvonul: Alfa Romeo, Austin Healey, Citroën, Ferrari, Fiat, Ford, Jaguar, Lada, Lancia, Mercedes-Benz, MG, NSU, Opel, Peugeot, Polski Fiat, Porsche, Renault, Rolls-Royce, Skoda, Toyota, Triumph, Volkswagen, Volvo, Zsiguli.

Majdnem tíz korabeli versenyautó is rajthoz áll a túraversenyen. Legendás autók és legendás versenyzők is megjelennek a Veszprém Classic-on. Sándor István az 1973-as abszolút rally bajnok páros tagja egy Skodával küzd majd a századmásodpercekért, de a mezőnyben lesz az első márka világbajnokságot megnyerő 1971-es Lancia Fulvia, a Groupe2 szabályai szerint épített Opel Ascona, Lada és egy Fiat 131 is. 

A verseny különlegessége, hogy az autók végiggurulhatnak híres útvonalakon, ahol hajdanán több tízezer ember szurkolt a versenyzőknek. Farkasgyepű – Huszárokelőpuszta még a nemzetközi München-Wien-Budapest rallynak is mindig része volt, igaz akkor még nem aszfaltos burkolattal.

A mezőny több ponton is megnézhető, meghallgatható. Július 10-én pénteken délután 16 órától a Veszprém Arénánál gyülekeznek, majd 21:00 órakor kezdődik az autók bemutatása az Óváros téren. Másnap Zircen 9:30-kor és Herenden 14:15-től tartanak megállót a gépcsodák, de újra befutnak Veszprém központjába 16 óra után.


 


Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!